اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

جنبش دانشجویی مراقب ژست‌های روشنفکری عده‌ای باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت:‌ جنبش دانشجویی مراقب ژست‌های روشنفکری عده‌ای باشد.

جنبش دانشجویی مراقب ژست‌های روشنفکری عده‌ای باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده‌نداف ‌در سلسله نشست‌های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو در مراکز علمی و دانشگاهی استان در جمع دانشجویان آموزشکده سپیده کاشانی با طرح موضوع جنبش دانشجویی از آغاز تاکنون به بیان ماهیت و اهداف جنبش مذکور پرداخت.

وی گفت: اینکه چنین روزی را گرامی می‌داریم و از آن به عنوان روز دانشجو یاد می‌کنیم به سبب رشادت‌ها و مجاهدت‌های 60 سال گذشته است و این تاریخ کوتاه 60 ساله حرف‌های زیادی برای گفتن و عبرت‌آموزی دارد که باید دانشجویان ما به آن توجه کنند و از پیگیری اهداف مقدس این جنبش یعنی استکبارستیزی، استبدادستیزی و عدالت‌طلبی غفلت نکنند.

*دشمن برخی سرمایه‌های دانشجویی را به اردوگاه خود کشانده است

فرماندار بیرجند گفت: ما هر چه از نقطه آغاز رسمی جنبش دانشجویی یعنی 16 آذر 1332 به این طرف می‌آییم‌، پویایی و شکوفایی هرچه بیشتر آن را مشاهده می‌کنیم که نمونه بارز آن سهم غیرقابل انکار این جنبش در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و شکست هیمنه و ابهت استکبار جهانی و مشارکت تأثیرگذار در دفاع مقدس و پس از آن سازندگی کشور است.

قاسم‌زاده‌نداف افزود: به موازات رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و نقش‌آفرینی‌های این جنبش مقدس در مقاطع مختلف‌، ایادی استکبار و فرصت‌طلبان همواره تلاش داشته‌اند تا این جنبش اصیل و ریشه‌دار را به نفع خود مصادره و یا از مسیر خود خارج کنند و البته باید اعتراف کنیم که در مقاطعی توفیقاتی هم داشته‌اند و تعدادی از سرمایه‌های دانشجویی ما را از دست ما خارج کرده و به اردوگاه خود کشاندند و این آن چیزی است که باید مایه عبرت دانشجویان و قبل از آن مسئولان سیاسی جامعه شود.

* جنبش دانشجویی مراقب ژست‌های روشنفکری عده‌ای باشد

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: تلاش در راستای ایدئولوژی‌زدایی از جنبش دانشجویی در قالب ژست‌های روشنفکری از جمله اقدامات خطرناک بدخواهان علیه جنبش دانشجویی به ویژه در دو دهه اخیر بوده است و از رهگذر آن تلاش کرده است تا تعامل جنبش دانشجویی و دانشجویان با نظام را به تقابل با نظام تبدیل کند.

* اقتضای عدالت‌خواهی، پرهیز از افراط و تفریط است

فرماندار بیرجند در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به دانشجویان گفت: سعی کنید بر دامنه فهم و بصیرت خود بیفزائید و نسبت به تحولات جامعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بی‌تفاوت نباشید.

قاسم‌زاده‌نداف ادامه داد: اقتضای عدالت‌خواهی، پرهیز از افراط و تفریط و همراهی و تبعیت از محک و معیار واحد انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه است و پیش افتادن و عقب ماندن از رهبری، خطرناک و از موجبات انحراف است و از توصیه‌های اکید رهبری به دانشجویان حفظ روحیه استکبارستیزی و عدالت‌خواهی و ایجاد امید و نشاط در جامعه در پرتوی جهاد علمی و ارتقای رتبه کشور در میان کشورهای منطقه و جهان به لحاظ علمی و تخصصی است.

انتهای پیام/2248/ت/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول