اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند تاکید کرد

نظارت دقیق بر عرضه و قیمت کالاهای اساسی در بازار

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت: بر عرضه و قیمت کالاهای اساسی در بازار نظارت دقیقی داریم.

نظارت دقیق بر عرضه و قیمت کالاهای اساسی در بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف در چارچوب اقدامات ستاد تنظیم بازار شهرستان بیرجند و به منظور نظارت دقیق بر قیمت و کالاهای اساسی و ارزاق عمومی از محلات مختلف در سطح شهر بازدید به عمل آورد.

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر عرضه و قیمت کالاهای اساسی اظهار کرد: نظارت مستمر بر تولید نان در سطح شهرستان از جمله اقدامات ستاد تنظیم بازار شهرستان و اداره غله و خدمات بازرگانی است.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه تامین نان مرغوب و با کیفیت مستلزم صنعتی‌سازی و اصلاح فرهنگ مصرف از سوی مردم است، گفت: پخت نان به لحاظ کیفیت و بهداشت نسبت به گذشته وضع مطلوب‌تری دارد.

قاسم‌ِاده نداف تصریح کرد: هر چقدر میزان سبوس آرد کمتر باشد از غنای نان کاسته می‌شود و نیاز به افزودن مکمل‌هایی برای غنی‌سازی وجود دارد لذا بهتر است از نان‌های سبوس‌دار استفاده شود که در این راستا نانوایان هم مکلف هستند که به جز برای نان سنگک که از آرد 12 درصد استفاده می‌شود برای پخت سایر نان‌ها از آرد 15 درصد استفاده کنند.

وی ادامه داد: در بازدیدهای صورت گرفته شاهد برخی تخلفات بودیم که برخی از نانوایان از آردهایی با سبوس کمتر استفاده می‌کنند که هشدارهای لازم را به تولیدکنندگان آرد و نانوایان می‌دهیم و با متخلفان و محتکران برخورد قانونی انجام می‌دهیم.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه استفاده از روغن در پخت نان را توصیه نمی‌کنیم، افزود: نانوایان باید در راستای کاهش میزان روغن افزودنی به نان تلاش کنند زیرا سبب بروز بیماری‌هایی در مصرف‌کنندگان می‌شود که این بیماری‌ها به مرور زمان و در دراز مدت خود را نشان می‌دهد.

قاسم زاده نداف با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی در ارتباط با ارزاق عمومی کالاهای اساسی نداریم، ادامه داد: از تمام ظرفیت ذخیره‌سازی شهرستان در راستای تامین نیازهای ضروری مردم استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول