اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی فرماندار بیرجند:

بیرجند در کنترل سیلاب ضریب اطمینان بالایی دارد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی فرماندار بیرجند گفت: با انجام مطالعات و پروژه‌های کنترل سیلاب، ضریب اطمینان بیرجند در برابر خطر سیل در حد بالایی قرار می‌گیرد.

بیرجند در کنترل سیلاب ضریب اطمینان بالایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید مهدی رونقی صبح امروز در جمع مسئولان آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: اجرای سیل‌بند حاجی‌آباد قاین، فاز نخست روستاهای شمس‌آباد و حسین‌آباد، بخش‌هایی از سیل‌بند انحرافی جنوب شهر، مطالعات حوزه اسفهرود، مسیر انحرافی رودخانه شرآب در حوزه شمال شهر و تصویب مطالعات حوزه شرق مهرشهر از جمله اقداماتی بوده که در ارتباط با کنترل سیلاب در بیرجند در حال انجام است.

وی افزود: همچنین مطالعات ساماندهی سیلاب شهر بیرجند توسط شهرداری بیرجند انجام می‌شود.

مشاور شرکت پژوهاب شرق نیز در این جلسه در تشریح سیستم هشدار سیل برای اجرا در منطقه درمیان گفت: بحث هشدار سیل از جمله موضوعاتی است که در قسمت پیشگیری از سیل مطرح است چرا که با اینگونه اقدامات آسیب ناشی از سیل به حداقل می‌رسد.

محمد فرنوش با تاکید بر اینکه اجرای این طرح با وجود اینکه اعتبار زیادی نمی‌طلبد ولی به لحاظ اقتصادی خیلی به صرفه است، افزود: این طرح طی چند سال اخیر در کشور مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر در استان خراسان ‌رضوی در قالب 12 پروژه در دست اجراست.

وی ادامه داد: ادوات اجرای این طرح بومی‌سازی شده است و در داخل کشور ساخته می‌شود.

مشاور شرکت پژوهاب شرق به اهداف این سیستم اشاره کرد و ادامه داد: انجام دادن خدمات اضطراری و فراهم آوردن اطلاعات پیشرفته درباره سیل به طوری که به سهولت و سرعت بتوان پس از دریافت این اطلاعات عکس‌العمل نشان داد جزو اهداف اولیه اجرای این سیستم است.

فرنوش از فراهم آوردن اطلاعات برای مدیریت منابع آب به عنوان دومین هدف این سیستم یاد کرد و گفت: کاهش خسارات وارده به جان و مال مردم و اختلال در فعالیت‌های تجاری و انسانی از دیگر اهداف اجرای این سیستم است.

وی به اقدامات لازم برای رسیدن به این اهداف اشاره کرد و افزود: بهبود بخشیدن و حفظ یک سیستم ارتباطی مؤثر بین سازمان‌ها و افراد، مشارکت عمومی و برنامه‌ریزی واکنش و پاسخ به خطر، آموزش همگانی برای واکنش در برابر پیش‌بینی و هشدار سیلاب‌های ناگهانی و به حداقل رساندن زمان واکنش پس از پخش هشدار سیل ناگهانی از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

مشاور شرکت پژوهاب شرق ادامه داد: در پیش‌بینی اثرات سیل از نرم‌افزار‌های روز دنیا استفاده شده است تا خسارات سیل در اجرای این سیستم به حداقل برسد.

فرنوش تصریح کرد: مناطقی از استان خراسان جنوبی که در معرض وقوع سیل هستند باید مورد بررسی قرار گیرند و در اجرای این طرح منطقه درمیان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

انتهای پیام/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول