اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

9 دی نشان ولایت‌مداری مأخوذ از فرهنگ عاشورایی مردم بود

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت: 9 دی‌ماه نشان ولایت‌مداری مأخوذ از فرهنگ عاشورایی مردم بود.

9 دی نشان ولایت‌مداری مأخوذ از فرهنگ عاشورایی مردم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری بیرجند، محمد‌علی قاسم‌زاده‌نداف با بیان اینکه عوامل بصیرت در دو سطح خواص و عوام در جامعه قابل بررسی است، اظهار کرد: در حوزه خواص، بصیرت تابعی از شناخت صحیح و عمیق و ایمان و باور قلبی است.

وی ادامه داد: ولی در حوزه عوام بصیرت به گونه‌ای دیگر شکل می‌گیرد و آن مراجعه به افراد کارشناس و خبره است یا به تعبیر دیگر عوام جامعه برای عبور از فتنه و نیفتادن در دام آن، چشم به خواص جامعه می‌دوزند که با راهنمایی‌های دلسوزانه، آنها را در تشخیص حق یاری کنند.

فرماندار بیرجند افزود: خواص جامعه نقش بسزایی در بصیرت افکار عمومی ایفا می‌کنند و با بصیرت‌بخشی، فتنه‌گران را در بهره‌برداری ناشایست از غفلت و ساده‌دلی مردم در جامعه اسلامی ناکام می‌گذارند و از دغدغه‌های اصلی مصلحان اجتماعی و امامان معصوم(ع)، بصیرت‌بخشی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بوده و مشکل اصلی جوامع اسلامی نبود بصیرت در این عرصه‌ها است.

قاسم‌زاده‌نداف با اشاره به اینکه بصیرت و عمق دیدگاه‌های سیاسی مردم در وقوع واقعه 9 دی تجلی و تاثیر شگرفی داشت، ادامه داد: ایمان و اعتقاد مردم به ارزش‌ها و مبانی دینی از یک سو و تجارب حاصل از مشاهده اقدامات مختلف دشمنان و فتنه‌گران علیه نظام اسلامی در طول دوران پس از انقلاب از سویی دیگر، سبب شد تا در قبال رفتار فتنه‌جویانه و هتاکانه فتنه‌گران عکس‌العمل نشان دهند و با حضور خودجوش خود در خیابان‌ها ضمن تجدید بیعت با ولی فقیه رؤیای باطل فتنه‌جویان و اربابانشان را برای به انحراف کشاندن انقلاب و نظام نقش بر آب کنند.

وی به بیان فضای سیاسی قبل و بعد از 9 دی و نقش آن در تاریخ سیاسی ایران اسلامی پرداخت و گفت: فضای سیاسی کشور قبل از نهم دی‌ماه 88 به دلیل فعالیت‌های انبوه و برنامه‌ریزی شده فرصت‌طلبان قدری مسموم شده بود و در این فضای مسموم بخشی از مردم به طور طبیعی در پیدا کردن راه مستقیم دچار اشتباه شدند و شخصیت‌زدگی، سطحی‌نگری و بی‌توجهی آنان به واقعیت‌های اجتماعی سبب شد تا با فتنه‌جویان همراهی و یا با سکوت خود آنان را تایید کنند.

فرماندار بیرجند ادامه داد: توهین به مقدسات مردم و هتک حرمت عاشورا، امام شهدا و رهبری ملت از سوی عاملان و اصحاب فتنه و اتخاذ مواضعی همسو با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی از سوی آنان به یکباره آحاد مختلف مردم را متوجه عمق توطئه فتنه‌‌گران و فضاسازی‌های کاذب بدخواهان نظام کرد و سبب شد تا در اقدامی بی‌سابقه و سرشار از شعور، یکبار دیگر ولایت‌مداری مأخوذ از فرهنگ عاشورایی خود را به تصویر کشند و این بی‌شک به عنوان یکی از فرازهای مشعشع تاریخ سیاسی ایران اسلامی همواره مطرح خواهد بود.

قاسم‌زاده‌نداف، نقش واقعه 9 دی را در استحکام و تقویت جایگاه ولایت فقیه ارزشمند توصیف کرد و افزود: ولایت فقیه و پشتیبانی مردم از آن، علت‌العلل بقای پر برکت نظام اسلامی در مواجه با دولت‌های استکباری و تهدیدات متنوع آنان و عمله‌هایشان در داخل است.

وی تصریح کرد: بنابراین هر چقدر این پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها صادقانه‌تر، آگاهانه‌تر و انبوه‌تر باشد به همان میزان بدخواهان نظام اسلامی مأیوس‌تر می‌شوند و به نظر من نوع حضور و حمایت مردم در حماسه نهم دی‌ماه 88 حکایت از «ولایت‌مداری» و نه «ولایت‌شعاری » مردم داشت و این همان بصیرتی است که لازمه یک ملت انقلابی و خداجو است.

انتهای پیام/2248/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول