اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

غدیر و عاشورا دو بال اوج گرفتن تشیع است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: واقعه غدیر و عاشورا دو بال اوج گرفتن تشیع است که هر یک فرهنگ ویژه‌ای دارد.

غدیر و عاشورا دو بال اوج گرفتن تشیع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری بیرجند، سید محمدزمان ابطحی در جلسه هم‌اندیشی و تبیین برنامه‌های غدیر ادارات شهرستان بیرجند با بیان اینکه حساس‌ترین و مهم‌ترین روزهای تاریخ اسلام در واقعه غدیر رقم خورد، اظهار کرد: در واقعه غدیر بر اکمال دین و اتمام نعمت یعنی مسئله امامت و وصایت بلافصل حضرت علی (ع) تاکیده شده است.

وی افزود: این ایام فرخنده فرصت مناسبی برای شیعیان است که با احیای آن، غدیر و خورشید درخشانش را به رخ جهانیان بکشانند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با بیان اینکه بر اساس روایات این عید، عید الله اکبر و عیدی از جانب خداست، گفت: تمام انبیاء مامور شده‌اند به اوصیای خود سفارش کنند این روز را عید بگیرند و چنین چیزی در مورد دیگر اعیاد وجود ندارد و فقط ویژه عید غدیر است که اکبر و اعظم اعیاد است.

ابطحی با تاکید بر اینکه اگر این عید به درستی اقامه می‌شد حق و عدل در همه جا و هر زمان تحقق می‌یافت.

وی با بیان اینکه عاشورا و غدیر دو بال پرواز برای اوج گرفتن تشیع هستند که هر یک فرهنگ ویژه‌ای دارند، گفت: در مقابل، فرهنگ متضاد و معارض فرهنگ عاشورا و غدیر نیز وجود دارد که امروز در رسانه‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری دنیا شاهد فعالیت آن هستیم و وظیفه ماست که در تقابل با آن مجهز باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند ادامه داد: غدیر یک نعمت عمومی جهانی است و خداوند خواست غدیر بیاید تا محبت زنده بماند لذا ما باید ارزش دهه غدیر را جهانی کنیم تا نام علی (ع) را زنده نگه داریم.

ابطحی با بیان اینکه بزرگداشت غدیر در واقع بزرگداشت ولایت است، افزود: عید سعید غدیر خم فرصت مناسبی برای تبیین مسائل مرتبط با امامت و ولایت و بازگشت به راه ولایت است و بازگشت به راه ولایت ائمه اطهار (ع) به معنای بازگشت به سعادت و در صراط مستقیم حق قرار گرفتن است.

وی ادامه داد: غدیر در میان مسلمان غریب است و ما وظیفه داریم غدیر را از غربت خارج کرده و طوری برنامه‌ریزی کنیم که شایسته‌تر از عید نوروز در دو عید نیمه شعبان و غدیر فعالیت‌های متناسب صورت گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با بیان اینکه برنامه‌های غدیر را می‌توان در سه قالب کلی فعالیت‌های محتوایی، عملی و نمادین انجام داد، گفت: در این زمینه باید تمام توان و امکانات تبلیغی را در راه احیای فرهنگ اهل بیت (ع) و آموزش آن به دیگران به ویژه بخش مرتبط با غدیر و عاشورا به کار گرفت.

ابطحی به طرح‌های پیشنهادی این دهه اشاره کرد و افزود: طرح جامع غدیرشناسی در قالب مسابقات فرهنگی هنری، اجرای برنامه‌های رادیو و تلویزیونی برای پاسخگویی به شبهات با استفاده از شیوه‌های نوین و تهیه و توزیع بروشورهای معرفی غدیر از جمله این پیشنهادات است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول