به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابطعمومی فرمانداری بیرجند، سید محمدزمان ابطحی در جمع مسئولان اقتصادی بیرجند اظهار کرد: تمایل مصرفکنندگان در کشور ما به مصرف محصولات خارجی نشأت گرفته از مجموعه عواملی بوده که یکی از آنها فرهنگ غلط جامعه در ارتباط با الگوی مصرف است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش سنگبنای ارتقای فرهنگ جامعه است، افزود: معلمان ما در آموزش و پرورش به عنوان عنصر اصلی نقش مهمی در بالا بردن آگاهی جامعه دارند لذا نقش فرهنگیان در رشد مصرف کالاهای داخلی، کاهش مصرف کالاهای خارجی و مبارزه با قاچاق کالا و تاثیر آن در توسعه کشور بسیار مهم و برجسته است.
معاون سیاسی اجتماعی سیاسی فرماندار بیرجند ادامه داد: فرهنگسازی در ارتباط با استفاده از کالاهای ایرانی را تنها نباید از سوی نهادهای حکومتی انتظار داشت بلکه خود بخش تولید یا حتی مردم هم میتوانند در فرهنگسازی موثر باشند.
ابطحی افزود: مدیران و مسئولان میتوانند الگوی عملی و عینی فرهنگ مصرف کالای ایرانی باشند.
وی تصریح کرد: نکته دیگر که در همین راستا قابل توجه است غربت کالاهای وطنی در فروشگاههای زنجیرهای و به ویژه در فروشگاههای مصرف کارکنان ادارات و سازمانها است که با سیاستهای تشویقی مانند ارائه کالا با تخفیف یا فروش اقساطی، مشتری قابل توجهی دارند.
معاون سیاسی اجتماعی سیاسی فرماندار بیرجند با اشاره به اجرای طرح شبنم گفت: طرح شبنم علاوه بر اینکه جایگاه کالا و محصولات داخلی را بالا میبرد انتخاب محصول را برای مصرف کننده راحت میکند و هشداری به صاحبان سرمایه است تا به کیفیت تولیدات داخلی بهای بیشتری بدهند.
انتهای پیام/ز30/پ3003