اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون صنعت مجلس:

تحقق اقتصاد مقاومتی راهکاری برای مقابله با تحریم‌ها است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله با تحریم‌ها و پیروزی در جنگ اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی است.

تحقق اقتصاد مقاومتی راهکاری برای مقابله با تحریم‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا خان‌محمدی پیش از ظهر امروز در همایش ملی اقتصاد مقاومتی، ابعاد و راهکارها با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی ریشه در اقتصاد دینی و اسلامی دارد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت در راستای مقابله با مشکلاتی که تحریم اقتصادی برای کشور ایجاد می‌کند، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر لیست تحریم‌ها باز است، افزود: با توجه به این امر و اینکه جنگ اقتصادی همه جانبه‌ای پیش‌روی کشور ما قرار دارد، باید با ایجاد تغییرات لازم در علم و ابزارهای درست مدیریتی راه مبارزه مؤثر را پیدا کنیم.

به گفته این مسئول بحث تحریم‌ها کوتاه‌مدت نیست بلکه ممکن است تا سال‌ها به طول بیانجامد، بنابراین باید با ذخیره کردن اقلام اساسی و ضروری که مورد نیاز کشور است، همواره آمادگی لازم را داشته باشیم و اثرات منفی جنگ اقتصادی را کاهش دهیم.

نائب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی متذکر شد: با تدابیر درست مسئولان کشور تحریم‌ها تأثیر جدی روی زندگی ملت ایران نداشته، اما با همه این اوصاف باید دوراندیش باشیم و خود را برای شرایط سخت نیز آماده کنیم.

خان‌محمدی بیان داشت: استفاده از همه ظرفیت‌های موجود کشور در مقابله با تحریم‌ها مهم است، بنابراین در تخصیص‌ها و برنامه‌ریزی‌های دولت باید به گونه‌ای عمل کنیم تا از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود و همه واحدهای تولیدی متناسب با ظرفیت خود کار کنند.

وی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از آشفتگی اقتصادی ادامه داد: در راستای پیشگیری از آشفتگی و هرج و مرج در اقتصاد باید از مدیران کارآمد و لایق در حوزه اقتصاد استفاده کنیم و با افزایش مصرف کالاهای ایرانی که با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تری در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرند، به سمت حمایت از تولیدات داخلی حرکت کنیم.

این مسئول در خصوص ذخیره‌سازی اقلام ضروری کشور بیان داشت: با اختصاص ارز مناسب به دارو و نیز ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، با برنامه‌ریزی دولت و مجلس هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و قادر خواهیم بود نیازهای داخلی را به خوبی تأمین کنیم.

نائب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید از فشارها و تحریم‌هایی که در آن قرار گرفته نهایت بهره‌برداری را کرده و خود را از وابستگی به درآمدهای نفتی آزاد کنیم.

خان‌محمدی یادآور شد: باید با نهادینه کردن، مردمی شدن اقتصاد در کشور هرچه سریع‌تر وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم تا اثرات تحریم‌ها کم‌رنگ‌تر شود.

به گفته وی اقتصادی که براساس مبانی فکری باشد ماندگار است و امروزه هیچ حرکتی بدون علم و دانش نمی‌تواند موفق عمل کند، بنابراین قطع یقین محکوم به شکست خواهد شد.

این مسئول کاهش نرخ بیکاری، بهره‌وری نیروی کار، تنوع درآمدهای صادراتی را از عوامل موفقیت در اقتصاد مقاومتی دانست و اذعان داشت: در این مسیر باید زمینه سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی را نیز فراهم کنیم.

نائب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل خوب این کمیسیون با کابینه اقتصادی دولت متذکر شد: این کمیسیون ارتباط بسیار خوبی با کابینه اقتصادی دولت دارد و نمایندگان این بخش متعهد شده‌اند تا موضوعی خارج از برنامه که بر دولت فشار تحمیل کند، مطرح نشود تا از این دوران به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/77001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول