اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

پژوهش تقاضامحور زیربنای اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان بر لزوم پژوهش کاربردی در جامعه تأکید کرد و گفت: پژوهش تقاضامحور زیربنای اقتصاد مقاومتی در کشور است.

پژوهش تقاضامحور زیربنای اقتصاد مقاومتی است

کریم مطهری‌مؤید امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان، با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار کرد: امسال با توجه به شعار رهبری که پژوهش تقاضامحور و تولید دانش بنیان زیربنای اقتصاد مقاومتی در کل کشور است، تحقیق و پژوهش از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در قوانین اسناد بالادستی به سه امر پژوهش، تحقیق و تولید علم تأکید زیادی شده است، افزود: در قانون اساسی نیز تقویت روح بررسی در تمام زمینه‌های علمی، فنی، فرهنگی، اسلامی از طریق مرکز و تشویق محققان است که در قانون اساسی به آن توجه شده است.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان با بیان اینکه ایران کشوری توسعه‌یافته علمی و فرهنگی در آسیای میانه، قفقاز و خاورمیانه است که الهام‌بخش در جهان اسلام و در روابط بین‌الملل است که این چشم‌انداز ما است و باید به این جایگاه علمی دست یابیم.

وی با بیان اینکه با ایجاد مرکز نخبگان استان راه پژوهش برای نخبگان راهگشا است، افزود: با آغاز رسمی مرکز نخبگان استان همدان، نشست‌هایی در آنجا برگزار می‌شود برای توسعه امر تحقیق و پژوهش مهم است.

مطهری‌مؤید تصریح کرد: در استان همدان با توجه به سند آمایشی که تدوین شده است، به دنبال این هستیم که رویکرد ما دانش‌محور باشد و در استان نیز کارهای تحقیقی رونق یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی با توجه به موضوعات مد نظر و توسعه استان هر پژوهش و تحقیقی که نیازهای استان را برطرف می‌کند، را ابلاغ کنند تا فعالان عرصه پژوهش نسبت به آن کار خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/89003/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول