اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند:

اقتصاد دانش‌بنیان مولفه مهم اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی دانست.

اقتصاد دانش‌بنیان مولفه مهم اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی چهکندی‌نژاد ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق دانشگاه آزاد بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: مسائل اقتصادی و وضعیت معیشتی از دیرباز و امروزه در کشور بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: نام‌گذاری سال‌های گذشته و امسال که از طرف مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده نشان از اهمیت بحث اقتصاد در کشور دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند یادآور شد: رهبری از چند سال گذشته با درک صحیح شرایط و دوراندیشی خودشان ملت و مسئولان را نسبت وضعیت اقتصادی و در مجموع اقتصاد آگاه ساختند.

چهکندی‌نژاد تصریح کرد: کشورمان از یک طرف با بحث الزامات سند چشم‌انداز 1404 که باید ایران برترین کشور منطقه به لحاظ علمی باشد روبرو است و از طرفی نیز با مباحث تحریم، تکیه بر اقتصاد تک محصولی(نفت) و صنعت وابسته مواجه شده است که تنها راهکار موفقیت و برون رفت از این مشکلات اقتصاد مقاومتی و جامه عمل پوشاندن به اهداف این مهم است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصادی است که کشور در زمان‌های سخت و در شرایط دشوار بتواند خود را اداره کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق پیدا می‌کند که مبنای آن کار پژوهشی و برنامه‌هایی مبتنی بر اصول و روش‌های علمی باشد.

چهکندی‌نژاد اظهار کرد: دانشگاهیان، اساتید و نخبگان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حقیقت نقش مهم و تاثیرگذاری می‌توانند ایفا کنند.

انتهای پیام/69003/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول