اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقتصاد مقاومتی راهبر مقابله با تحریم‌ها - 32

گرائیلی: بودجه‎ها دقیق‎تر در اقتصاد مقاومتی تعریف می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان با بیان اینکه بودجه‎ها دقیق‎تر در اقتصاد مقاومتی تعریف می‎شود گفت: اختصاص نیم درصدی بودجه فعالیت‎های پژوهشی باید هرچه سریع‌تر افزایش یابد.

گرائیلی: بودجه‎ها دقیق‎تر در اقتصاد مقاومتی تعریف می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین گرائیلی صبح امروز در جمع پژوهشگران استان اظهار داشت: دستگاه‎های اجرایی طبق قانون برنامه پنجم از نیم تا سه درصد می‎توانند در امر پژوهش هزینه کند و امسال نیز به همان نیم درصد الزام شدند.

وی با بیان اینکه مبلغ مذکور برای فعالیت‎های پژوهشی اصلاً زیاد نیست تصریح کرد: پیشنهاد‎مان این است بودجه نیم درصدی به زودی افزایش یابد چراکه قرار بود این رقم هر سال نیم درصد افزایش یافته و تا پایان برنامه پنجم به سه درصد برسد.

اختصاص اعتبارات به امر پژوهش یک ضرورت است

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان بیان داشت: دستگاه‎ها موظف هستند تا در بخش پژوهش هزینه کنند و این نظارت‎ها قطعاً اعمال می‎شود و در ارزیابی دستگاه‎های اجرایی نقش خواهد داشت.

گرائیلی یادآور شد: یقیناً دستگاه‎هایی که در این زمینه فعال باشند و یا بیشتر از نیم درصد به امر پژوهش کمک کنند با دستگاه‎های غیرفعال تفاوت قائل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبارات به امر پژوهش یک ضرورت است خاطرنشان کرد: با توجه به شعار پژوهش "پژوهش تقاضامحور و تولید دانش‎بنیان، زیربنای اقتصاد مقاومتی" هر امری که می‎خواهد محقق شود نیاز است که مقدمات آن نیز فراهم شود که این موضوع هیچ منافاتی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

اقتصاد مقاومتی با اقتصاد انقباضی متفاوت است

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با اقتصاد انقباضی متفاوت است ابراز داشت: برخی تصور می‎کنند اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد انقباضی و باید بسیاری از فعالیت‎ها را محدود کرد که به هیچ وجه این حالت وجود ندارد.

گرائیلی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی بودجه‎ها دقیق‎تر و حساب شده‎تر تخصیص پیدا می‎کنند خاطرنشان کرد: مسلماً آن بخشی که لازم است به طور ویژه به آن نگریسته شود لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول