اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقتصاد مقاومتی راهبرد مقابله با تحریم‌ها - 36

مومنی: پژوهش تقاضامحور در اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی وکاربردی استان گلستان گفت: در اقتصاد مقاومتی، پژوهش تقاضامحور نقش اساسی دارد.

مومنی: پژوهش تقاضامحور در اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین مؤمنی صبح امروز در جمع کارشناسان پژوهشی ادارات گرگان با بیان اینکه پژوهش‎های تقاضامحور، مقابله با تحریم‎های ناجوانمردانه دشمن است، اظهار داشت: در دانشگاه‎ها باید تلاش کنیم که پژوهش‎ها به سمت نیاز جامعه هدایت شود و براساس آن یک دانشگاهی و پژوهشگر اقدام به تولید محصول کند.

وی ادامه داد: شرایط کشور به گونه‎ای است که دشمنان خارجی تحریم‎های ناجوانمردانه‎ای علیه ما دارند، بنابراین اگر پژوهش‎های دانشگاهی هدفمند شود، می‎تواند بسیاری از معضلات را مرتفع کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی وکاربردی گلستان با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی، پژوهش تقاضامحور نقش اساسی دارد، خاطرنشان کرد: آنچه در این راستا بااهمیت شمرده می‎شود، این است که در اقتصاد مقاومتی ببینیم مشکلات و فشار تحریم‎ها بیشتر متوجه کجاست و دانشگاهیان به کمک خلاقیت و استفاده از نیروی جوانی با ارائه تولید، درصدد مقابله برآیند.

مؤمنی با اشاره به اینکه ارتباط دانشگاه علمی وکاربردی با خانه صنعت و معدن گلستان نزدیک‌تر شده است، یادآور شد: در نشستی که با رئیس خانه صنعت و معدن گلستان داشتیم قرار شد تا صنعتگران نیازشان را به دانشگاه اعلام کنند تا براساس آن رشته تحصیلی مرتبط در دانشگاه علمی وکاربردی تدوین و نیروی انسانی تربیت شود.

وی از برگزاری دوره‎های تربیت مدرس برای مدرسان علمی و کاربردی گلستان خبر داد و عنوان کرد: دوره‎های تربیت مدرس علمی وکاربردی در استان‎های فارس، زنجان، اردبیل و تهران برگزار شده است و گلستان میزبان این دوره خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی وکاربردی گلستان با بیان اینکه این دوره سه روزه است، اضافه کرد: در روزهای 11 تا 13 بهمن‎ماه سال‌جاری دوره تربیت مدرس در گلستان با محوریت فنون تدریس، فن بیان، آموزش‎های مهارتی و به کارگیری اخلاق و تربیت اسلامی با تدریس استاد صدری صورت خواهد گرفت.

مؤمنی ابراز داشت: حدود 200 مدرس فعال در دوره تربیت مدرس آموزش خواهند دید که کلاس‎ها در گرگان و در دو نوبت صبح و عصر در 40 ساعت آموزشی برگزار می‎شود.

وی در پایان اظهار داشت: در دانشگاه علمی وکاربردی به دنبال آن هستیم تا مدرسان روش تدریس مهارتی را فرا بگیرند تا دانشجویان را نیز به این سمت ترغیب کنند.

انتهای پیام/2307/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول