اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله واعظ‌ طبسی:

تحریم‌های دشمنان با اقتصاد مقاومتی شکسته می‌شود/اجرای اقتصاد اسلامی ‌در جامعه‌

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خراسان گفت: امروز دو نیاز مهم پژوهشی جامعه اسلامی، مباحث ولایت فقیه و اقتصاد مقاومتی است.

تحریم‌های دشمنان با اقتصاد مقاومتی شکسته می‌شود/اجرای اقتصاد اسلامی ‌در جامعه‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، آیت‌الله عباس واعظ طبسی در جمع اساتید، نخبگان، پژوهشگران و محققان آستان قدس رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: با وجود اینکه در مبحث ولایت فقیه پژوهش‌های فراوانی شده، لیکن هنوز هزاران سؤال در ذهن جوانان و نوجوانان است که نیازمند پاسخگویی است.

وی در این دیدار که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، ادامه داد: در جامعه اسلامی، ولایت فقیه به عنوان زیربنا، اساس و محوریت نظام اسلامی، محور آزادی، خودباوری، پیشرفت، تعالی و احیاکننده تمدن و سبک زندگی و اخلاق اسلامی و فرهنگ دینی به شمار می‌رود و نقش بسیار مؤثری در جهت حفظ مصالح ملی و مرزهای فکری و جغرافیایی ما دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: اینها جای بحث دارد، چرا که هنوز عده‌ای تحت تأثیر القائات رسانه‌های بیگانه، در برابر جایگاه و نقش ولایت فقیه، مفاهیم استبداد، خودرأیی، مانع پیشرفت و آزادی را مطرح می‌کنند.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان رضوی تصریح کرد: اصلاً بحث آزادی و رهبری، ولایت و پیشرفت، ولایت و تولید علمی، ولایت و عزت یک ملت، ولایت و استقلال، ولایت و هویت، ولایت و سلطه معنوی بر فضای فکری و فرهنگی جهان و مانند آن مباحثی است که البته تنها مراجعه به کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته شده، کافی نیست و باید نیاز روز جامعه مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در ‌ارتباط‌ با ضرورت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه با توجه به تحریم‌ها گفت: آستان قدس رضوی در زمینه اقتصاد، کتاب خیلی دارد که مورد استقبال هم قرار گرفته است، اما ما می‌خواهیم اقتصاد اسلامی را در جامعه پیاده کنیم و سیاست‌های مالی و پولی‌مان بر اساس مبانی اسلامی و نگاه قرآن و اهل بیت(ع) باشد. باید ببینیم در این زمینه چه کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: الان بحث اقتصاد مقاومتی است. تحریم‌ها بالاخره یک روز خواهد شکست و آن روز روزی خواهد بود که ملت ما بر اساس مبانی اعتقادی و دینی خود بایستد و مقاومت کند؛ فشار دشمن به این دلیل است که ملت ما مسیر پیشرفت، تعالی علمی، نوآوری و خلاقیت را دنبال می‌کند و فشار دشمن به همین خاطر است.

آیت‌الله واعظ طبسی تأکید کرد: امروز ایدئولوگ‌های غرب به این نتیجه رسیده‌اند که با فرض اینکه تمام محصولات غنی شده را از ما بگیرند، اما ایران به جایی رسیده که قدرت رسیدن به بمب هسته‌ای را دارد. حال ما اگر این پیشرفت‌ها را نمی‌خواهیم که هیچ، ولی اگر می‌خواهیم که اراده ما همین است، فشارها نیز وجود دارد. چه باید کرد؟ چاره کار، اقتصاد مقاومتی است که امروز امام جامعه اسلامی مطرح کرده است.

این مسئول در پایان یادآور شد: در این رابطه ابتدا باید فرهنگ جامعه را بسازیم که این فکر، اندیشه، تدبیر و نظریه علمی می‌خواهد. اساتید دانشگاه‌ها، مربیان و معلمان بدانند که امروز مصرف ما با 10 سال قبل فرق می‌کند؛ تعریف ما از اقتصاد برای ملتی که می‌خواهد روی پای خود بایستد و در برابر دشمن مقاومت کند، باید به روز باشد و باید به یک تعریف مشترک و قابل فهم برای همه برسیم.

انتهای پیام/70001/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول