اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

47 درصد خانواده‌های خودکفا شده استان زنجان زنان سرپرست خانوار هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: 47 درصد خانواده‌های خودکفا شده استان زنجان زنان سرپرست خانوار هستند.

47 درصد خانواده‌های خودکفا شده استان زنجان زنان سرپرست خانوار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام ولیزاده در همایش خودکفایی خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: خودکفایی خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان در استمرار برنامه‌های این نهاد در سال جهاد اقتصادی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 49 درصد از خانواده‌های خودکفا شده کمیته امداد استان زنجان را مددجویان این نهاد تشکیل می‌دهند، افزود: همچنین 51 درصد از خانوارهای خودکفا شده نیز از فرزندان خانواده‌های خودکفا شده و اقشار دو دهک پایین جامعه هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین با اشاره به میزان درآمد خانوارهای خودکفا شده کمیته امداد استان زنجان افزود: در بخش مددجویی میزان درآمد خانوارهای خودکفا شده 280 میلیون ریال و در بخش اقشار کم‌درآمد جامعه و همچنین فرزندان مددجویان نیز 365 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد استان زنجان در رشته‌های مختلف شغلی است، اضافه کرد: از میزان اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد استان زنجان 33 درصد مربوط به طرح‌های دامداری، 28 درصد طرح‌های صنایع دستی، 24 درصد طرح‌های خدماتی، 13 درصد طرح‌های صنفی و صنعتی و دو تا سه درصد آن را نیز طرح‌های کشاورزی تشکیل می‌دهد.

ولیزاده ادامه داد: سهمی که مددجویان در تولیدات فرآورده‌های دامی، کشاورزی، تولیدات صنعتی و باغی دارد، مصداق کمی توانمندی است که جامعه هدف کمیته امداد در افزایش تولید ناخالص ملی دارد.

وی همچنین با اشاره به بعد کیفی توانمندی خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد افزود: این امر نیز در زمینه‌های فکری، معنوی و در کاهش معضلات اجتماعی بوده است که موجب ارتقای ضریب امنیت و آرامش در کشور و همچنین ارتقای کرامات نفسانی و خودباوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به گفته امام خمینی (ره)  محرومان در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشته‌اند، اضافه کرد: در حال حاضر نیز موضوعی که وجود دارد همکاری جامعه هدف در توانمندی است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط امدادگران، همکاری دستگاه‌های استان تعهدات کمیته امداد استان زنجان در زمینه خارج شدن سالانه 10 درصد از خانواده‌های زیرپوشش نهادهای دولتی در این نهاد محقق شده است.

ولیزاده با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغالزایی اجرا شده توسط کمیته امداد زودبازده بوده و قابلیت استفاده بیش از یک نفر از این طرح‌ها وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 65 درصد جامعه هدف کمیته امداد در بحث اشتغال وارد شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت نهم و دهم افزود: در طول این دو دولت اقدامات مطلوبی در بحث مسکن، اشتغال و ازدواج مددجویان صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از طرح‌های اجرایی کمیته امداد در طول سال افزود: سال گذشته بیش از 120 میلیارد ریال کمک مردمی در استان زنجان جمع‌آوری شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش 70 درصدی کمک‌های مردمی در قالب جشن عاطفه‌ها افزود: افزایش کمک‌های مردمی به مدددجویان کمیته امداد در حالی است که دشمنان در تلاش برای ضربه زدن به نظام و انقلاب بر اساس تحریم‌های اقتصادی هستند.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول