اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

205 مددجو با حمایت کمیته امداد از خدمت سربازی معاف شدند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: طی نیمه نخست سال جاری 205 نفر از فرزندان مددجو با حمایت‌های کمیته امداد از خدمت سربازی معاف شدند.

205 مددجو با حمایت کمیته امداد از خدمت سربازی معاف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، محمد بلوچی با بیان اینکه این افراد با هماهنگی حوزه نظام وظیفه و کمیته امداد از خدمت سربازی معاف شدند، اظهار کرد: این نهاد طبق تفاهمنامه‌ای که با سازمان نظام وظیفه ناجا منعقد کرده است می‌تواند فرزندان مددجویی را که سرپرست خانوار ندارند را از خدمت سربازی معاف کند.

وی در خصوص نحوه تشخیص معافیت فرزندان تحت حمایت این نهاد افزود: فرزند ذکور خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها از نظر جسمی پیر و ناتوان بوده و توانایی مخارج زندگی را ندارند نیز بنا به شرایطی از خدمت سربازی معاف و یا در صورت نداشتن شرایط لازم به محل زندگی منتقل می‌شوند.

بلوچی تصریح کرد: همچنین در سال جاری با پیگیری‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) پنج نفر از فرزندان مددجو از قانون بخشش اضافه خدمت بهره‌مند شده‌اند.

معاون حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی ادامه داد: سال گذشته نیز به همت کمیته امداد استان 101 فرزند مددجو از خدمت سربازی معاف شدند.

وی با بیان اینکه معافیت سربازی با هدف کمک به امرار معاش خانواده‌های زیرپوشش این نهاد اجرایی شده است، گفت: با موافقت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) یک نفر از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار که دارای شرائط احراز باشند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

بلوچی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف امداد در جهت معاف نمودن فرزندان زیر پوشش توانمندسازی خانواده است لذا توصیه و تاکید و همچنین تعهدات لازم از مشمول و سرپرست خانوار اخذ می‌شود تا با ایجاد شغل و در آمد زمینه خوداتکایی خانواده فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد با ارائه آموزش مهارت‌های لازم، زمینه اشتغال برای خانوارهای مذکور فراهم می‌کند و از سوی دیگر از این طریق می‌تواند بستر لازم برای خروج خانواده‌های زیر پوشش را فراهم سازد.

به گزارش فارس، این نهاد در حال حاضر به 71 هزار مددجو و 45 هزار اقشار نیازمند استان خدمات گوناگون ارائه می‌دهد تا از این طریق بتواند آسیب‌های اجتماعی در جامعه را کاهش دهد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول