اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیشوا:

ارتباط دانشگاه‌ها با اساتید حوزوی مایه مباهات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پیشوا گفت: افتخار می‌کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی در صدد است با استادان حوزوی و فرهنگی ارتباط برقرار کند و ضروری است که مراکز علمی و فرهنگی با سیره اهل بیت (ع) بیشتر آشنا شوند.

ارتباط دانشگاه‌ها با اساتید حوزوی مایه مباهات است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، رئیس جدید دانشگاه آزاد واحد ورامین ــ پیشوا و اعضای هیئت رئیسه این واحد با امام جمعه پیشوا دیدار کردند.

حسینعلی شیبانی در این دیدار با تاکید بر توجه جدی ‌دانشگاه آزاد به مسائل فرهنگی به‌ ویژه عفاف و حجاب اظهار داشت: دانشگاه‌ها وظیفه سنگینی در این خصوص بر‌عهده دارند و تاکنون گام‌های بزرگی نیز در زمینه‌های فرهنگی برداشته شده ‌است.

‌رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا ادامه داد: این واحد دانشگاهی علاوه بر مسائل فرهنگی توجه به مسائل آموزشی و علمی پژوهشی را نیز در برنامه کاری خود دارد.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام بلوچی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد واحد پیشوا نیز در ارتباط با فعالیت کانون قرآن و عترت، توجه جدی به مسائل حجاب و عفاف، نمایشگاه دفاع مقدس، نمایشگاه‌های قرآنی، برگزاری سمینارهای علمی و توجه جدی به مسئله نماز و موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در کسب مقام نخست نماز در شش سال متوالی در کشور سخن گفت.

‌امام جمعه پیشوا نیز ضمن خیر‌مقدم به مسئولان دانشگاه آزاد این شهرستان،‌ انتصاب شیبانی را به ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا تبریک گفت و در ادامه از ضرورت آشنایی قشر جوان جامعه با زندگی اهل بیت (ع) سخن به میان آورد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین رحمتی‌نیا ‌در ادامه به تربیت فرزندان با الهام از تکالیف الهی و تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: از مسئولان دانشگاه درخواست می‌کنم توجه جدی به حجاب و عفاف داشته باشند.

‌رحمتی‌نیا اضافه کرد: دشمن وقتی می‌تواند به جامعه‌ای نفوذ کند که در آن بنیان‌های اعتقادی و اسلامی سست شود.

امام جمعه ‌پیشوا تصریح کرد: به کارگیری اساتید مقید به اخلاق اسلامی و برگزاری جلسات مکرر با اساتید همانند حوزه‌های علمیه باید جزو برنامه‌های اصلی دانشگاه‌ها باشد.

وی ‌یادآور شد: مایه مباهات است که دانشگاه آزاد اسلامی در صدد است که با استادان حوزوی و فرهنگی ارتباط برقرار کند لذا ‌مراکز علمی و فرهنگی باید با سیره اهل بیت (ع) بیشتر آشنا شوند.

‌رحمتی‌نیا ‌استفاده از آموزه‌های دینی را بسیار مهم تلقی کرد و بیان داشت: با تغییر و تحولی که در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده ‌ریاست دانشگاه حتما توجه جدی به مسائل فرهنگی خواهد داشت.

امام جمعه پیشوا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌ مقام شانزدهم ایران در تولید علم در دنیا تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که «ما می‌توانیم دستاوردهای علمی‌مان را با توجه به نیاز جامعه تولید کنیم» باید کشور را از نیاز علمی به کشورهای غربی غنی کنیم.

‌محمد نصیری‌ معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد ورامین در ادامه این نشست به تفکیک جنسیتی کلاس‌های عمومی همانند معارف، اندیشه اسلامی و انقلاب اسلامی، توجه به فرهنگ بسیج و ولایتی بودن دانشگاه اشاره کرد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول