اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان زنجان خبر داد

برگزاری جشن خودکفایی 2600 خانوار مددجوی کمیته امداد زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از برگزاری جشن خودکفایی برای دو هزار و 600 خانوار مددجوی کمیته امداد این استان خبر داد.

برگزاری جشن خودکفایی 2600 خانوار مددجوی کمیته امداد زنجان

منصور عبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی نام‌گذاری شده، جشن خودکفایی 2 هزار و 600 خانوار مددجوی کمیته امداد استان زنجان به عنوان بخشی از ثمره برنامه‌های هدف‌گذاری شده در سال جهاد اقتصادی برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: این دستاورد ارزشمند در سایه الطاف بیکران الهی، تشریک مساعی، تعامل دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و با همکاری جامعه هدف محقق شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: خودکفایی این تعداد خانوار با توجه به بند (ب) ماده 39 قانون برنامه پنج ساله پنجم که دستگاه‌های حمایتی را مکلف به خارج کردن 10 درصد از جامعه هدف از چرخه حمایتی این نهاد کرده، انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح‌های اجرا شده برای اشتغالزایی این تعداد خانوار در رشته‌های شغلی از قبیل کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و مشاغل خانگی است، اضافه کرد: برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی 50 میلیون ریال وام با بازپرداخت سه ساله و در بخش مشاغل کسب و کار خرد نیز 100 میلیون ریال وام با باز پرداخت پنج ساله به خانوارهای زیر پوشش پرداخت شده است.

عبادی با اشاره به اینکه وام‌های پرداختی به خانوارهای خودکفا شده به صورت قرض‌الحسنه بوده، افزود: همه این طرح‌ها با نظارت، ناظران کمیته امداد بر تمام فرآیندهای اجرایی آنها اجرا شده است.

وی در ادامه از شاخه‌های مهم توانمندسازی خانواده‌های خودکفا شده را مسکن، اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بیمه‌های اجتماعی عنوان کرد و متذکر شد: در خودکفایی این تعداد خانوار تلاش شده، تمام نیازهای اساسی جامعه هدف پوشش داده شود تا از بازگشت مجدد آنها به چرخه حمایتی امداد جلوگیری شود.

لازم به ذکر است، جشن خودکفایی این تعداد خانوار مددجو روز چهارشنبه 17 آبان ماه با حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)، استاندار زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول