اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

10هزار پرونده اشتغال مددجویی در کردستان آماده تحویل به بانک‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: 10 هزار پرونده اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد برای دریافت تسهیلات آماده تحویل به بانک‌های عامل استان است.

10هزار پرونده اشتغال مددجویی در کردستان آماده تحویل به بانک‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان سروآباد، اظهار کرد: اعتبارات اشتغال مددجویان این استان در سال گذشته 50 میلیارد تومان بوده که امسال با افزایش 60 درصدی به 80 میلیارد تومان رسیده است.

وی به کسب رتبه نخست کمیته امداد امام خمینی کردستان در زمینه اشتغال‌زایی در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی کردستان با بهره‌گیری از منابع امداد و تعامل بانک‌های عامل در سال گذشته بیش از 9 هزار و 600 فرصت‌ شغلی را برای مددجویان این استان ایجاد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد:‌ با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری بحث اشتغال مددجویان با جدیت بیشتری در این نهاد مقدس دنبال می‌شود.

به گفته موسی‌نژاد، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 20 درصد از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها به بحث اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد مقدس اختصاص داده شده است.

وی بیان داشت:‌با توجه به آماده بودن بیش از 10 هزار پرونده اشتغال مددجویان امیدواریم با همکاری و تعامل بانک‌های عامل در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد تحقق 100 درصدی اشتغال‌زایی مددجویان در سطح استان باشیم.

به گفته وی، مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد در مقایسه با سایر مشاغل از پایداری و ثبات بیشتری برخوردار است و وجود کمترین خطا در راستی‌آزمایی‌هایی که توسط کارگروه‌های اشتغال استان از مشاغل ایجاد شده صورت گرفته، سندی محکم بر این ادعا است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: استعدادیابی، آموزش، پرداخت تسهیلات، نظارت بر روند اجرای طرح بازاریابی و در نهایت خودکفایی و خوداتکایی مددجویان فرایندی است که کمیته امداد در حوزه اشتغال برای جامعه هدف خود طی می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در این نهاد مقدس آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کارآفرینی به منظور ایجاد شغل‌های پایدار و توام با تخصص فنی برای مددجویان است.

موسی‌نژاد بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی قبل از ایجاد هر شغلی آموزش‌های کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای مددجویان زیر پوشش در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد کردستان با انعقاد تفاهمنامه‌هایی مختلف با برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها همچون اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی به صورت گسترده بحث آموزش مددجویان را قبل از ایجاد هر شغلی در دستور کار قرار داده است.

وی به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی به بیش از 11 هزار مددجوی کردستانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری امسال این نهاد مقدس در بحث ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان 23 هزار نفر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان بزرگ‌ترین افتخار در نظام اسلامی را خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: باید این فرصت را غنیمت شمرد و علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها و مشکلات در راستای رفع مشکلات مردم به ویژه نیازمندان جامعه تلاش کرد.

موسی‌نژاد در ادامه عدم همکاری برخی بانک‌های عامل و نبود شعبات مختلف بانکی در شهرستان سروآباد را از جمله مشکلات پرداخت تسهیلات به مددجویان دانست و از فرماندار خواست به منظور جلوگیری از تردد بی‌رویه متقاضیان تسهیلات اشتغال این شهرستان به شهرستان مریوان و تسهیل در امر پرداخت تسهیلات در راستای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی کند.

وی در پایان تصریح کرد: در صورت همراهی فرماندار و سایر دستگاه‌های اجرایی، کمیته امداد آمادگی دارد در سال‌جاری نیز بیشتر از تعهدات خود در این شهرستان شغل ایجاد کند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول