اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی بویین زهرا:

23 هزار هکتار از اراضی بویین زهرا بیابانی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا گفت: 23 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان جزو اراضی زمین‌های بیابانی محسوب می‌شود.

23 هزار هکتار از اراضی بویین زهرا بیابانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، جمشید جویباری عصر امروز در جلسه منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه تا پیش از آغاز سال 82 تنها 57 هزار و 110 هکتار از اراضی ملی این شهرستان به سازمان مراتع و آبخیزداری واگذار شده بود، اظهار کرد: این میزان در سال گذشته به بیش از 286 هزار و 152 هکتار افزایش پیدا کرد.

وی پیرامون وضعیت پوشش اراضی ملی در این شهرستان بیان کرد: 440 هکتار جنگل‌کاری تاکنون در بخش‌های مرکزی، رامند و شال صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا اجرای طرح‌های منابع طبیعی در طول سال را جلوگیری از آسیب شیمیایی و آلایندگی مجتمع‌های تولیدی عنوان و تصریح کرد: اگر در کشور برنامه‌ریزی منظم و دقیقی از سوی سازمان جنگل‌ها در راستای تحقق اهداف منابع طبیعی صورت بگیرد به طور حتم وضعیت توسعه طبیعی نیز بهبود می‌یابد و رضایت‌مندی مردم و به‌ ویژه کشاورزان افزایش می‌یابد.

جویباری با بیان اینکه بیش از 23 هزار هکتار از اراضی این شهرستان تاکنون به بیابان و صحرا تبدیل شده است، تصریح کرد: اگر در این زمینه اقدامی جدی و مؤثر از سوی مسئولان انجام نشود به طور حتم در آینده کشور با مشکل‌های سختی از جمله کمبود شدید آب مواجه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این شهرستان در طول سال در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط طبیعی بیان کرد: برگزاری دوره‌های ویژه منابع طبیعی برای شهروندان و به‌ویژه کشاورزان، ترویج فرهنگ بهره‌برداری از محیط و نیز توجیه دامداران به عدم انتقال دام‌ها به مراتع حفاظت‌شده از جمله برنامه‌هایی بوده که تاکنون انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویین زهرا با اظهار امیدواری از همکاری نهاد‌ها در راستای توسعه جنگل‌ها و کشتزارها عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح‌تر زمینه را برای احیای منابع طبیعی مهیا کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول