اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

مبارزه با توطئه‌ تحریم‌ها مسئله اصلی کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک گفت: امروز مسئله اصلی در کشور مبارزه با توطئه‌ تحریم‌ها است که با اقتصاد مقاومتی می‌توان به این مهم دست یافت.

مبارزه با توطئه‌ تحریم‌ها مسئله اصلی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: دشمنان تحریم‌های خود را علیه ایران اسلامی شدت دادند تا بدین وسیله بتوانند با تحت فشار قرار دادن ایران به خواسته خود دست یابند اما باید بدانند ملت ایران مردانه در مقابل‌ این تحریم‌ها خواهد ایستاد.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی بیش از 30 سال است که با تحریم‌های دشمنان دست و پنجه نرم می‌کند در این مدت نه تنها ترفند تحریم نتوانسته ضربه‌ای به ایران وارد کند بلکه برعکس حرکت توسعه و پیشرفت کشور را سرعت داده و موجب استقلال، خودکفایی و عزت ایران اسلامی شده است.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه مسئله اصلی کشور این است که همه بتوانند توطئه‌ تحریم‌ را خنثی کنند افزود: باید کشور را با قدرت به سمت قله‌ عزت و شرف پیش برد که در این زمینه هر فرد ایرانی سهم بسزایی دارد.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به تشکیل جهاد دانشگاهی گفت: امروز جهاد علمی، فنی، تخصصی، جهاد تولید علم مهارت و تجاری کردن علوم رمز اصلی در مبارزه با تحریم‌ها است.

وی با بیان اینکه با تکیه بر جهاد علمی و فناوری کشور می‌تواند به تحولات عظیم دست ‌یابد بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود بر لزوم تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید فراوانی داشتند چرا که با تاسیس این شرکت‌ها می‌توان خلأهای فنی و تکنولوژیکی را در کشور برطرف کرده و کشور را به سمت پیشرفت و توسعه سوق داد.

امام جمعه اراک گفت: امروز دیگر زمان کارگر ساده بودن گذشته، هم‌اکنون عصر، عصر فناوری‌های نوین است و باید در ابعاد مختلف از جمله هوا و فضا، اطلاعات و نانو تکنولوژی به پیشرفت رسید.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه پدران و مادران، معلمان، روحانیت و مسئولان باید نسل جوان را به سمت علم و پیشرفت تشویق و هدایت کنند افزود: ایران اسلامی ظرفیت‌های فراوانی دارد مدیران باید با کارآمد کردن برنامه‌ها در بخش‌های مختلف از این ظرفیت‌ها بهره لازم را ببرند.

وی اظهار داشت: ما می‌توانیم با قدرت و با استفاده از ظرفیت‌های وسیع نیروی علمی و انسانی کشور را به پیش ببریم، باید به تولید فکر کنیم، با تولید کشور آباد می‌شود با تولید است که مشکل بیکاری برطرف خواهد شد و کشور از آسیب‌پذیری نجات پیدا می‌کند.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر گفت: در آستانه شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان هستیم باید از این فرصت نهایت بهره را برده و خود را به خدا نزدیک کنیم.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: امشب نیز شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) است و همه باید با الگوگیری از این امام بزرگوار سفره‌های اطعام را پهن کرده و از محرومان و یتیمان دلجویی کنیم.

وی همچنین با اشاره به ساخت حوزه‌های علمیه در استان بیان کرد: احیا و رونق‌بخشی حوزه‌های علمیه استان خواست مقام معظم رهبری بوده و ایشان یکی از ماموریت‌های اصلی نماینده خود را احیاء حوزه‌های علمیه اعلام کرده‌اند و بنده در مدت سه سال اخیر اقدامات ارزنده‌ای در راستای راه‌اندازی احیا و توسعه حوزه‌های علمیه کرده‌ام که ادامه این روند نیازمند مشارکت مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استکبار جهانی را مسبب مسلمان‌کشی در جهان دانست و گفت: استکبار جهانی با کشتار مسلمانان در کشورهای افغانسان، عراق، سوریه، بحرین و میانمار در دنیا هر روز منفورتر از روز گذشته می‌شود.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه جنایت‌های ضد انسانی استکبار جهانی و صهیونیزم نشان از زبونی آنان در مقابل گسترش موج اسلام‌خواهی در دنیا است افزود: صهیونیست‌ها و استکبار جهانی برای مخالفت با دین اسلام به کشتار مسلمانان اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول