اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

تحقق "اقتصاد مقاومتی" نیازمند یک حرکت جهادی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان ایلام و امام جمعه ایلام گفت: تحقق "اقتصاد مقاومتی" نیازمند یک حرکت جهادی است.

تحقق "اقتصاد مقاومتی" نیازمند یک حرکت جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمد نقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: یکی‌ از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی استفاده از منابع داخلی، تقویت و توسعه تولیدات داخلی، تکیه بر نیروی انسانی و ظرفیت‌های مادی است.

وی ادامه داد: اقتصاد مبتنی بر پایه‌های منابع داخلی می‌تواند در برابر فشار‌ها و تحریم‌ها مقاومت کند و دچار بحران نشود. البته تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند یک حرکت جهادی در همه عرصه‌هاست. 

امام جمعه ایلام اضافه کرد: یکی دیگر از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی مدیریت صحیح مصرف است، در آموزه‌های اسلامی و در آیات و روایات احکام متعددی بیان شده و بخش‌های مهمی از برنامه‌های اقتصاد اسلامی مربوط به حوزه مصرف و چگونگی مدیریت آن است.

لطفی تصریح کرد: مصرف صحیح و قناعت در مصرف عامل ثبات اقتصادی و افزایش کمی و کیفی در عرصه‌های مختلف اقتصادی است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام و امام جمعه ایلام گفت: در برخی از آیات و روایات بخش بزرگی از مباحث اقتصادی به چگونگی مصرف و رسیدن به الگوی صحیح و درست و معتدل آن پرداخته شده است.جلوگیری از هرگونه اسراف و تبذیر مهم‌ترین اصل در ارائه یک الگوی اسلامی مصرف است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و دور زدن تحریم‌های گسترده اخیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های مهم هفته از جمله اکرام ایتام و سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام و امام جمعه ایلام گفت: یکی از ارزشمندترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی اجرای طرح اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان است. تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی در سال 59 یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول