اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در همدان:

اقتصاد مقاومتی موجب عبور از پیچ تاریخی تحریم می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در همدان گفت: مدیران و مسئولان باید با بکارگیری همه نیروها و اقتصاد مقاومتی دشمن را دور زده و موجب عبور از پیچ تاریخی تحریم شوند.

اقتصاد مقاومتی موجب عبور از پیچ تاریخی تحریم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با مسئولان نظام و اوضاع و شرایط کنونی جهان و کشور اظهار کرد: آمریکا بر آن است که با تحریم اقتصادی شدید ملت ایران را به زانو درآورد و در این راستا چند سال است که شعارهای رهبری اقتصادی شده است.

وی با اشاره به بدعت غلط مصرف‌گرایی در جامعه تصریح کرد: امروزه مصرف در جامعه بیش از حد شده است و فرهنگ قناعت به جامعه تزریق نشده است.

نماینده ولی فقیه در همدان بیان داشت: دستگاه‌ها باید آسیب‌های وارده را بررسی کنند و در این شرایط مالی نباید اسیر گرانی‌های سودجویان داخلی و تحریم‌های خارجی شویم که دشمن نیز امیدوار شود در این جبهه پیروز است.

وی با اشاره به تعبیر رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی یادآور شد: مدیران و مسئولان باید همه نیروها را بسیج کنند تا اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و دشمن را دور زده و به زانو درآورند.

محمدی با بیان اینکه با مدیریت صحیح می‌توانیم از این پیچ تاریخی عبور کنیم، افزود: امروز با شرایط و اوضاع و احوال اولویت کار فرهنگ عمومی ما صرفه‌جویی و قناعت است.

وی یادآور شد: ما باید با ندای سکاندار انقلاب اسلامی اوضاع را بهبود بخشیم و در این راستا هم مسئولان و هم مردم باید پای کار بیایند.

نماینده ولی فقیه در همدان اذعان داشت: یکی از نابسامانی‌های مردم ایران این است که بدون حساب و کتاب آب، برق، تلفن مصرف می‌کنند و مهمانی‌های آنها به دور از فرهنگ صرفه‌جویی است که در اسلام به آن تأکید شده است.

وی با بیان اینکه باورها و عقاید در فرهنگ جامعه تأثیرگذار است، افزود: اگر قرار است سبک‌های غلط را بگیریم، باید با صبغه دینی این کار را انجام دهیم و در این راستا ابتدا باید از بدعت‌های غلطی که در ازدواج‌ها، مهریه‌ها، جهیزیه‌ها و سیسمونی‌ها وجود دارد آغاز کنیم.

محمدی اظهار کرد: فرهنگ صرفه‌جویی به بدنه جامعه ما تزریق نشده است و این فرهنگ باید در قالب آموزه‌های دینی به مردم انتقال یابد.

وی تأکید کرد: برای عبور از این پیچ تاریخی تحریم، باید رعایت الگوی مصرف و تولید ملی را سرلوحه خود قرار دهیم و در این راستا خرید کالاهای ایرانی برای حمایت از تولید ملی باید مد نظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در همدان اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های نظام برشمرد و گفت: در طرح ضیافت باید به این موضوع پرداخته شود و اگر دانشگاه‌ها و اساتید پای کار بیایند، کارساز خواهد شد.

وی با اشاره به وجود خیرین سلامت، خیرین مسکن، خیرین مسکن‌ساز در همدان یادآور شد: رهبری به کاهش نسل نیز اشاره داشتند و در این راستا باید به ازدواج و تداوم نسل توجه شود که می‌طلبد خیرین ازدواج شکل گیرد.

در پایان پنج کمیسیون اقتصادی به ریاست معاونت برنامه‌ریزی استانداری، کمیسیون عفاف و حجاب با محوریت سپاه انصارالحسین، کمیسیون اجتماعی با محوریت نیروی انتظامی، کمیسیون موالید و ازدواج به ریاست دانشگاه آزاد، کمیسیون اصلاح الگوی مصرف با محوریت صدا و سیما تشکیل شد که قرار شد این کمیسیون‌ها راهبردهای رهبری را در این کمیسیون‌ها بررسی و سپس با مشورت با امام جمعه همدان عملیاتی کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول