اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس:

جنبه‌های حیاتی اقتصاد مقاومتی تبیین شود

خبرگزاری فارس:‌ نماینده مردم قم در مجلس بر ضرورت تبیین جنبه‌های حیاتی اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: باید آثار و برکات اقتصاد مقاومتی را دریابیم.

جنبه‌های حیاتی اقتصاد مقاومتی تبیین شود

گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی در بیست و ششمین همایش ائمه جماعات استان قم که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان اینکه امروز سیل تهدید‌ به سوی بشریت سرازیر است اظهار کرد: ‌اگر حوزه‌ها و پاسداران و حافظان دین نجنبند و در این راه موتور بسوزانند انسانیت در مرحله خطر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ایران با تمام حمایت‌هایی که از خارج از رژیم گذشته شد به پیروزی رسید،‌ بیان کرد:‌ در حال حاضر نیز همه امکانات برای مقابله با این انقلاب بسیج شده است تا این انقلاب را از پای درآورند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساسیت شرایط حاضر به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: امروز دنیا تلاش می‌کند تمام راه‌ها را به روی ما ببندد.

وی با بیان اینکه آنها می‌دانند شریان حیاتی کشور ما نفت است ابراز داشت: چند سال است که سیاست کلان کشور کاهش وابستگی به نفت است و در مجلس تلاش می‌شود سالانه شش درصد از این وابستگی کم شود.

آشتیانی تصریح کرد: باید در بودجه به جایی برسیم که اگر یک روز ما نفت نداشتیم و یا تحریم بودیم و نتوانستیم از نفتمان استفاده کنیم کشور از پا در نیاید.

وی با اشاره به وابستگی 80 درصدی بودجه کشور به درآمد نفتی یادآور شد: البته مسئولان به تمام معنا تلاش می‌کنند تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب از این بحران و گردنه سخت عبور کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی موقعیت کشور را از نظر دارا بودن پشتوانه طلا و نقره مناسب دانست و گفت: این طور نیست که اگر تحریم‌ها و محاصره‌ها ادامه پیدا کند ما نتوانیم به حیات خود ادامه دهیم، اما در عین حال این قدر باید مبارزه کنیم که اگر تحریم ادامه پیدا کرد سختی نداشته باشیم.

وی با اشاره به مسئله هسته‌ای و بلند پروازی دشمنان اظهار کرد: در حالی‌که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم حتی حاضر نیستند برای مصارف پزشکی اورانیوم غنی‌ شده در اختیار ما بگذارند.

آشتیانی بر ضرورت تبیین جنبه‌های حیاتی اقتصاد مقاومتی مد‌نظر مقام معظم رهبری تاکید کرد و یادآور شد: باید به اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی بیش از گذشته توجه شود.

وی بر استفاده از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: در صورتی که از وسایل خارجی استفاده کنیم با دست خودمان به دشمن کمک می‌کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در ایام سختی قرار داریم،‌ هشدارهای مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: همان‌طور که روزه انسان را در برابر بسیاری از خیلی عمل‌ها مقاوم می‌کند و موجب می‌شود از بسیاری از چیزهای حرام پرهیز کنیم، باید آثار و برکات اقتصاد مقاومتی را نیز دریابیم.

آشتیانی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی اظهار کرد: با تمام پیشرفت‌هایی که دارند در این کشورها همه چیز به هم ریخته و هر روز تظاهرات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ترکیه را از نظر فکری و خط مشی قبول نداریم در عین حال گفت: نباید مصاحبه‌ها به گونه‌ای باشد که به قطع رابطه بینجامد زیرا که قطع رابطه هم به مصلحت نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور باید با مدیریت صحیح بتواند پشتوانه انقلاب‌هایی باشد که در آستانه پیروزی هستند اظهار کرد: مدتی باید کمربند را بست و همانند زمان جنگ، مقاومت کرد تا کشور از این گردنه عظیم عبور کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری جلسه‌ای را به ریاست حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی و با حضور تمام مراکز فرهنگی تشکیل دادند اضافه کرد: در این جلسه در خصوص بحث حجاب صحبت شد.

آشتیانی عوامل و فشار بیرونی را عامل افزایش بی‌حجابی دانست و یادآور شد: به ویژه درباره قم برنامه‌ریزی جدی کردند که باید در این مورد هوشیار باشیم.

وی از ائمه جماعات خواست تا در مساجد در خصوص اهمیت مسئله حجاب به ایراد سخن بپردازند تا قبح آن از بین نرود.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول