اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری همدان:

شرکت‌های دانش‌بنیان مهم‌ترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مهمترین مؤلفه در ارتباط با اقتصاد مقاومتی است.

شرکت‌های دانش‌بنیان مهم‌ترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی است

خسرو پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان درباره دستاوردهای دیدار با مقام معظم رهبری اظهار کرد: آیت‌الله خامنه‌ای علم را سرمایه‌ای جوشان و تمام‌نشدنی برای کشور دانستند و به نقش اقتصاد مبتنی بر دانش و علم در ارتقای هویت ملی، قدرت سیاسی و استقلال کشور تأکید بسیاری داشتند.

وی افزود: ایران، امروز در یک مقطع ماندگار تاریخی و حساس قرار دارد که شناخت صحیح مسئولیت‌ها و ایفای آنها، قطعاً ملت ایران را به افق‌های نویدبخش و آرمان‌های مورد نظر خواهد رساند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان ادامه داد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی کشور در حال پیشرفت است و هیچ بن‌بست و مشکل برطرف نشدنی در حرکت رو به جلوی ملت ایران وجود ندارد و با توجه به برخی فشارهای سیاسی، ‌اقتصادی و تبلیغاتی در مسیر حرکت کشور به سمت آرمان‌ها و اهداف والا ملت ایران مصمم است که با همت و اراده، خود را به نقطه مورد نظر برساند.

وی یکی از راه‌های عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز کنونی را، جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی خواند و تأکید کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه یک واقعیتی است که باید محقق شود.

پیری بیان کرد: یکی از بهترین مظاهر و مؤثرترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را پایدارتر کند چرا که رشد اقتصادی حقیقی در گرو تولید ثروت از طریق دانش و علم است و اگر شرکت‌های دانش‌بنیان جدی گرفته شوند و از توسعه کمی و کیفی آنها حمایت شود، بواسطه ثروت‌آفرینی از طریق علم، اقتصاد کشور به شکوفایی حقیقی خواهد رسید.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تولید ثروت از طریق منابع تمام‌شدنی همچون نفت را خودفریبی خواندند و تأکید کردند که خام‌فروشی دامی است که میراث سال‌های متمادی قبل از انقلاب است که کشور گرفتار آن شده و باید تلاش شود که ملت ایران از این تله نجات پیدا کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان تصریح کرد: رسیدن به این شرایط، با تکیه بر علم و از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان امکان‌پذیر است و باید برخی نقاط ضعف و مشکلات موجود شناسایی و سریعاً برطرف شوند.

وی سیستم‌های سنتی و قدیمی اعتبارسنجی از طرف بانک‌ها و مؤسسات پولی و نبود بیمه‌های خاص به ‌منظور حمایت از خطرپذیری شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله ضعف‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا مقام معظم رهبری دستگاه‌های دولتی را ملزم به رصد اختراعات و شناسایی نخبگان فکری و حمایت از آنها در زمینه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان جدید کردند.

وی افزود: تشکیل بانک اطلاعات برای شناسایی توانایی‌های علمی کشور و همچنین کاستی‌ها، گسترش عرصه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت بخش خصوصی در شرکت‌های دانش‌بنیان از نکات دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی به آنها اشاره کردند.

پیری در پایان پایه‌گذاری اقتصاد کشور بر تولید ثروت از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان را زمینه‌ساز رسیدن به قدرت واقعی اقتصادی و همچنین تقویت روحیه خودباوری، خوداتکایی و هویت ملی و در نهایت قدرت سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: باید با ایجاد زمینه‌های لازم و هموار کردن مسیر، نخبگان و زبدگان و اهل علم و صاحبان سرمایه را به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان تشویق کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول