اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی:

داشتن روحیه جهادی لازمه اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: داشتن روحیه جهادی لازمه اقتصاد مقاومتی است.

داشتن روحیه جهادی لازمه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در جلسه کارگروه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی استان خراسان‌رضوی، اظهار کرد: در مورد بحث اقتصاد مقاومتی چند نظریه ارائه شده است، از جمله نظریه تکمیلی که پیشنهاد می‌دهد با توجه به ضعف‌های برخی دستگاه‌ها، ظرفیت‌های جدید ایجاد کنیم، مانند اتفاقی که در اول انقلاب رخ داد و کمیته انقلاب یا بنیاد مسکن مستضعفین ایجاد شد.

وی ادامه داد: نظریه دوم، نظریه اصلاحی است، به این معنی که ابتدا آسیب‌شناسی و سپس آسیب‌زدایی کنیم، به ‌عنوان مثال در بحث صادرات یا مشکل مواد پروتئینی باید ببینیم اشکال کار کجاست که نتوانستیم مشکل را پیش‌بینی کنیم و هر کسی که دلش خواست یک شبه کشتار را متوقف کرد و قیمت را بالا برد.

غفاری درباره نظریه سوم در اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: نظریه سوم، نظریه‌ای پدافندی است، براساس این نظریه باید محل تهاجم دشمن را مشخص و بدانیم که دشمن به کدام قسمت از اقتصاد تهاجم برده است و در همان قسمت تمرکز کنیم.

وی افزود: در کنار این نظریه‌ها، یک نظریه کلی‌تر هم وجود دارد که نزدیک‌تر به نظر مقام معظم رهبری است، ایشان در نظر دارند یک سیستم جدید طراحی کنند که بتواند اقتصاد ما را نجات داده و به جلو ببرد، در عین اینکه یک اقتصاد جهادی و خطرپذیر باشد.

غفاری ادامه داد: رهبری سیستم فعلی اقتصاد را خیلی کارآمد نمی‌دانند به همین دلیل در بیاناتشان تلنگر جدی در این خصوص زده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به روحیه جهادی در بیاناتشان تصریح کرد: به گفته ایشان باید در اقتصاد مقاومتی روحیه جهادی داشته باشیم و عقب‌نشینی نکنیم و خطرپذیر باشیم تا بتوانیم با نوآوری مشکلات را حل کنیم.

غفاری افزود: باید از تنبلی دوری کرد، تنبلی محصول استبداد است که باعث می‌شود استعداد خفه شود.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در بیانات رهبری بحث شناخت موقعیت بدر و خیبر است، گاهی عده‌ای فشار می‌آورند که ما در موقعیت شعب ابیطالب هستیم اما مقام معظم رهبری به درستی فرمودند که ما در موقعیت بدر و خیبر هستیم، به گفته ایشان در این موقعیت چالش داریم اما بن‌بست نداریم.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید اقتصاد مردمی را تقویت کنیم و اجازه بدهیم بخش خصوصی قدرت پیدا کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به شعار سال تاکید کرد: باید از اقتصاد تک محصولی رهایی پیدا کنیم و چاره کار در حمایت از تولید ملی است.

غفاری افزود: صرفه‌جویی جزو جدایی ناپذیر اقتصاد مقاومتی است، برای مثال، در گزارشی بررسی کرده بودند که در سال گذشته 40 همایش از همایش‌هایی که در شهر مشهد برگزار شده است هیچ خروجی خاصی نداشته است.

وی افزود: انتقادهایی در خصوص افطاری‌های پر هزینه دستگاه‌های دولتی شده بود که کاملاً به حق است و با هزینه کردن بیت‌المال برای مراسمات پر هزینه کاملاً مخالفیم، افطاری دادن از بیت‌المال جز برای فقرا مورد قبول نیست و انتقادها در این‌باره به حق است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول