اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بویین زهرا:

روزه سبب نزدیکی به تعالیم آسمانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا گفت: روزه سبب نزدیکی مسلمانان به تعالیم آسمانی و الهی می‌شود.

روزه سبب نزدیکی به تعالیم آسمانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، اکرم محمدزادگان عصر امروز در همایش فرهنگ اسلامی با تبریک ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ماه فرصتی ارزشمند و مغتنم است تا در پناه آن مسلمانان به عبادت و نیایش‌ خالصانه الهی پرداخته و از امور و مسائل دنیوی فارغ شوند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه روزه‌داری برکات بسیار ارزشمندی را بر فرد و جامعه مورد نظر دارد، عنوان کرد: افزایش روحیه بینش و تقوا در افراد، توجه به عرصه‌های معنوی، دستگیری از فقیران و نیازمندان حقیقی، نزدیکی به تعالیم و آموزه‌های الهی، پی بردن به عظمت و اراده الهی و نیز تحمل روز‌های سخت و مشقت‌بار زندگی از جمله برکات این ماه عزیز و ارزشمند است.

وی بیان کرد: روزه تنها عدم استفاده از آب و غذا در زمانی خاص نیست، بلکه آداب و اصول معنوی دیگری دارد که موجب تمایز و متفاوت‌تر شدن آن با ماه‌های دیگر سال شده است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه ائمه اطهار همواره با ارشاد و هدایت مردم به سوی عرصه‌های معنوی و سرنوشت‌ساز موجب تعالی و عظمت هر‌چه بیشتر نظام اسلامی می‌شدند، تصریح کرد: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند که روزه چهار گروه از افراد را مورد رضایت و پذیرش خداوند متعال قرار نمی‌دهد.

محمد‌زادگان عنوان کرد: نخستین گروه کسانی هستند که در طول حیات خویش به عظمت و وقار امام و پیشوای زمان خویش گواهی نداده و بر خلاف سخنان وی حرکت کرده و دست‌ به مخالف برداشته‌اند.

وی بیان کرد: گروه دوم نیز بندگانی هستند که از درگاه مقدس الهی دایم در حال فرار بوده و در عالم به نافرمانی مشهورند، روزه‌داری این گروه نیز مورد پذیرش الهی قرار نمی‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: گروه سوم بانوانی هستند که به گناه آلوده شده و از جریان زندگی سالم و هدفمند خویش بازمانده‌ و به نافرمانی الهی مرتکب شده‌اند.

محمدزادگان با بیان اینکه گروه آخر نیز فرزندانی هستند که مورد نفرین و آق همیشگی والدین قرار گرفته و از رحمت و مهربانی آنان بی‌نصیب شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جامعه کنونی ما نیز افراد زیادی هستند که از مصادیق بارز این حدیث شریف امام معصوم قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: افراد و اشخاصی که تابع ولایت مطلقه فقیه نیستند و از مسیر ایشان سرپیچی کرده‌اند و همچنین گروه‌هایی که به مخالفت با اصول و احکام الهی بر آمده‌اند در حال حاضر از مصادیق بارز حدیث امام صادق (ع) هستند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول