اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد بویین زهرا:

نخستین دوره نمایش‌های خیابانی در بویین زهرا برگزار شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بویین زهرا از آغاز نخستین دوره نمایش‌های خیابانی در این شهرستان خبرداد.

نخستین دوره نمایش‌های خیابانی در بویین زهرا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، علی زارعی در بازدید از یک نمایشگاه کتاب در شهرستان بویین زهرا با اشاره به آغاز نخستین دوره برگزاری نمایش‌ها و تله‌تئاتر‌های خیابانی در بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: این نمایش‌ها قرار است با همکاری گروه تئاتر مهرگان و به صورت سیار در خیابان‌ها و میادین شهری برگزار شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا افزود: هدف از اجرای این تله‌تئاتر‌ها آشنایی هرچه بیشتر شهروندان و به‌ویژه جوانان و نوجوانان با هنر نمایش و تئاتر است.

وی با بیان اینکه در نخستین گام از این طرح قرار است نمایش دیوار که مضمونی اجتماعی دارد در میدان گلزار شهدای بخش مرکزی این شهرستان اجرا شود، تصریح کرد: کارگردان این مجموعه نمایش مجید یوسفی بوده و نویسندگی آن را نیز سمانه یوسفی برعهده گرفته است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه نمایش خیابانی دیوار در واقع یک تئاتر تولیدی بوده که قرار است در جشنواره ‌تئاتر‌های خیابانی مریوان حضور پیدا کند، عنوان کرد: امیدواریم که با روحیه بالای هنرپیشگان و مجموعه فنی عوامل این تئاتر بتوانیم به رتبه و موفقیتی دست‌ پیدا کنیم.

زارعی با بیان اینکه لزوم توسعه فرهنگ و هنر دینی امروز باید در کشور جدی‌ گرفته شود، بیان کرد: متولیان فرهنگی وظیفه دارند تا از حداکثر توان و نیروی خود در راستای اشاعه فرهنگ دینی بهره‌گیری کرده و سبب اقتدار فرهنگی کشور شوند.

وی تولید و انتشار محصولات فرهنگی و مذهبی را از راه‌های دیگری عنوان کرد که می‌‌تواند نقش بسزایی را در توسعه هنری در بین اقشار جوانان داشته باشد، افزود: اگر نگاه مسئولان فرهنگی در این حوزه وسیع‌تر شود، قطعا می‌توان به رشد و تعالی نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف آیینی و فرهنگی ‌امیدوارتر بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌ زهرا خاطرنشان کرد: قطعا با برنامه‌ریزی در عرصه جنگ نرم می‌توان به برتری و پیروزی در مقابله با دشمنان دست‌یافت و آنان را در اهداف و مقاصد پلید خود ناکام گذاشت.

مسئول کانون‌ هنرهای نمایشی شهرستان بویین زهرا نیز با بیان اینکه کار و فعالیت در عرصه فرهنگی بر‌عهده کلیه مسئولان و متولیان فرهنگی قرار دارد، عنوان کرد: باید با ارائه ایده‌ها و طرح‌های ماندگار، زمینه را برای جهش نظام اسلامی در این بخش مهیا کرده و موجب نشاط فرهنگی کشور شویم.

مجید یوسفی افزود: مهمترین دغدغه در حوزه هنر‌های نمایشی این است که متولیان امر باید با نگاه ویژه‌تر به این عرصه توجه کرده و با پشتیبانی و حمایت‌های مادی و معنوی خود سبب ایجاد علاقه و انگیزه در بین هنرجویان و علاقه‌مندان رشته‌های هنری شوند.

گفتنی است مرتضی قراغانی، سید‌مهدی حسینی، علی راحتلو، مجید یوسفی، علی احمدی، میلاد فخریان و میلاد اینانلو دیگر عوامل و دست‌اندرکاران این تله‌تئاتر اجتماعی هستند.

فرزانه بگلری نیز در بخش طراحی پوستر و تبلیغات با این گروه فرهنگی و هنری همکاری می‌کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول