اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان:

برخورد با منکرات باید در قالب فعالیت‌های فرهنگی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: باید برای برخورد با منکرات در جامعه با فعالیت‌های فرهنگی اقدامات لازم صورت گیرد.

برخورد با منکرات باید در قالب فعالیت‌های فرهنگی باشد

محمدی موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: ‌دانشگاه پیام نور زنجان بازوی توانمند فرهنگی برای دانشگاه‌های پیام نور کشور است.

وی با اشاره به استقرار دبیرخانه دائمی فعالیت‌های قرآنی و عترت در دانشگاه پیام نور زنجان یادآور شد: تحصیل 25 هزار دانشجوی بومی در این دانشگاه موجب ارتباط مستقیم دانشگاه با 25 هزار خانوار زنجانی شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه مجموعه اقدامات فرهنگی دانشگاه پیام نور زنجان در 10 مرکز و واحد دانشگاهی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی این دانشگاه در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز مطلوب است.

وی توسل به فرهنگ عاشورایی را در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم ارزیابی کرد و گفت: راهکارهای عملی باید برای احیای این فریضه به در نظر گرفته شود.

موسوی تدوین شهیدان در دانشگاه‌ها را در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم دانست و یادآور شد: فرهنگ دوران دفاع مقدس نیازمند تولید است.

وی با بیان اینکه تدوین شهدا در دانشگاه‌ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: تدفین شهدا از اقدامات تاثیرگذار دولت در زمینه آشنایی دانشگاهیان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان یادآور شد: اگر دانشجویان با تفکر و فرهنگ بالنده اسلامی آشنا شوند، می‌توانند با این فرهنگ ارتباط برقرار کرده و به احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر کمک کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخورد با منکرات در جامعه جنبه انتظامی پیدا کرده است، افزود: باید برای برخورد با منکرات در جامعه با فعالیت‌های فرهنگی، اقدامات لازم صورت گیرد.

موسوی با اشاره به ضعف الگو پذیری جامعه خاطرنشان کرد: ائمه معصومین، پیامبران و ائمه اطهار به عنوان الگوی جامعه هستند که باید از این الگوها برای دانشجویان استفاده شود.

وی توسل به فرهنگ خودی را از دیگر راهکارهای توجه به فرهنگ امر به  معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: احیا و تقویت روحیه بسیجی از دیگر راه‌های احیای این فریضه است.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول