اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس:

منکرات با تذکر لسانی قابل حل است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: در مورد نحوه مقابله با منکرات به علت افزایش معدل دین‌داری در استان، نیازی به برخورد فیزیکی نبوده و تذکر لسانی کافی است.

منکرات با تذکر لسانی قابل حل است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنویس بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی منکرات را با جرم اشتباه گرفته و با برخورد فیزیکی قصد مقابله با این پدیده اجتماعی را دارند.

خوشنویس خاطرنشان کرد: یکی از اندیشمندان غربی فریضه امر به معروف و نهی منکر در اسلام را در راستای تربیت و ترویج فرهنگ اخلاقی مهم ارزیابی کرده، چرا که یکی از نشانه‌های محبت و دوستی به دیگران است.

وی تصریح کرد: برای معرفی جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، ستاد احیای امر به معروف اقدام به برگزاری 300 مصاحبه با رسانه‌های مکتوب، شنیداری و گفتاری در سال گذشته کرده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس اضافه کرد: برگزاری 30 نشست تخصصی، 40 دوره کلاس آموزشی 150 ساعته و شرکت یک‌هزار و 500 نفر در دوره‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر و ملاقات با ائمه جمعه و استاندار از جمله فعالیت‌های ستاد احیا بوده است.

خوشنویس بیان داشت: تشکیل 20 ستاد فرعی در شهرستان‌ها و فعال کردن شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، اجرای طرح تذکر لسانی در شهرستان اقلید و سپیدان و به کارگیری یک‌هزار و 800 نفر در فضای مجازی و تشکیل انجمن‌های وبلاگ‌نویسی از دیگر برنامه‌ها در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه شعار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بگوییم و بگذریم است، گفت: شورای فرهنگ عمومی موضوع این فریضه الهی را در دستور کار خود قرار داده و برای تسریع در روند اجرایی این طرح از تمام توان خود استفاده کرده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در راستای رعایت موازین شرعی در تحقق مبانی امر به معروف باید مرد با مرد و زن با زن امر به معروف و نهی از منکر کند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول