اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

مقابله با مروجان منکرات اعتقادی نیازمند افراد متخصص است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سنندج گفت: مروجان منکرات اعتقادی با ایجاد شبهه موجب ترویج افکار انحرافی می‌شوند که مقابله با آنان نیازمند افرادی متخصص در حوزه دین و ارزش‌های اسلامی است.

مقابله با مروجان منکرات اعتقادی نیازمند افراد متخصص است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا امین راستی چهارشنبه‌شب در جلسه ستاد احیای استان کردستان در سنندج اظهار داشت: وهابیت و سلفیت با ترویج افکار انحرافی سعی در جذب مردم و جوانان دارند و با این اقدامات ضربه به دین و ارزش‌های اسلامی را هدف قرار داده‌اند.

امام جمعه موقت سنندج با اظهار تاسف از اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر هنوز در جامعه نهادینه نشده است، افزود: افرادی باید در این زمینه کار کنند که خود شناخت کاملی از دین اسلام و ارزش‌های آن و از همه مهم‌تر اهداف مدنظر در این فریضه داشته باشند.

به گفته وی، وقت‌شناسی و مکان‌شناسی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر الزامی است و باید به این نکته توجه داشت که هر زمان و مکانی مناسب ارشاد و راهنمایی نیست.

ماموستا راستی  تصریح کرد: در صورتی که مروجان امر به معروف و ناهیان از منکر از افراد موثر و دارای وجهه مردمی باشند تاثیر بیان آنان در راستای دستیابی به اهداف دوچندان خواهد شد.

وی بر اجرای شیوه‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید و خواستار ارائه آموزش‌های لازم برای رعایت تمامی موارد و جوانب اجرای این فریضه الهی شد.

مدیر رسانه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز در این جلسه بر استفاده از رسانه‌ها در زمینه ترویج امر به معروف تاکید کرد.

همایون قسمتی اضافه کرد: استفاده از رسانه‌ها و آگاهی‌بخشی به مردم در چارچوب موازین شرعی و اسلامی این فریضتین زمینه را برای پیشبرد اهداف میسر می‌سازد.

وی تاثیرگذاری رسانه‌ها بر افکار عمومی را یادآور شد و افزود: تاکنون در استان کردستان در حوزه سیما و تلویزیون اقدامی انجام نشده و این متاثر از نبود اعتبار لازم در این بخش است.

قسمتی در پایان خواستار اعتبار لازم برای اجرای فرهنگ‌سازی از طریق رسانه و به ویژه صدا و سیمای مرکز استان شد و آن را بستری برای تحقق اهداف و برنامه‌های ستاد احیا و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانست.

انتهای پیام/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول