اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

روحانیت در مقابل منکرات فریادگر است/ حضور در راهپیمایی 22 بهمن دشمن‌شکن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قم با بیان اینکه شهر قم در جهان اسلام به عنوان الگو مطرح است تاکید کرد: حضور مردم قم در انتخابات هم باید برای همه الگو باشد.

روحانیت در مقابل منکرات فریادگر است/ حضور در راهپیمایی 22 بهمن دشمن‌شکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در گردهمایی ائمه جماعات شهر مقدس قم که شامگاه روز جمعه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی قم در مسجد آبشار برگزار شد، در سخنانی ضمن تبریک سالروز ولادت خجسته پیامبراکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) اظهار داشت: در جای جای قرآن به ما سفارش شده که پیامبر(ص) را اسوه و الگوی خودتان قرار دهید و چه کسی شایسته‌تر از روحانیت که در رفتار فردی و اجتماعی پیامبر را به عنوان الگو برای خود قرار دهند.

وی ادامه داد: یکی از نکات ماندگاری انقلاب ما این است که مردم به روحانیون به عنوان الگو نگاه می‌کنند و ما نیز باید به پیامبر(ص) به عنوان الگو نگاه کنیم و اگر به این صورت عمل شود انقلاب ماندگار می‌شود.

امام جمعه قم در ادامه به بیان ویژگی‌های پیامبراکرم (ص) پرداخت و اظهار داشت: در بعد عبادی یکی از همسران رسول‌الله می‌گوید، پیامبر با ما صحبت می‌کرد و هنگامی که وقت نماز فرا می‌رسید گویا رابطه و سخنی میان ما نبود و گویا او ما را نمی‌شناخت و فکر و ذکر پیامبر به سمت نماز بود و توجه به این نکته کلیدی برای روحانیون بسیار مهم است.

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به بعد شکرگزاری حضرت محمد(ص) پرداخت و گفت: ایشان همواره برای شکر نعمت‌های الهی به عبادت می‌‌پرداخت و اشک می‌ریخت و همواره مردم را به شکر نعمت سفارش می‌‌کرد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب جایگاه روحانیت در سطح جهان برجسته شد و باید برای شکر این نعمت جان خودمان را نیز برای حفظ این انقلاب فدا کنیم و حق روحانیت نسبت به انقلاب این است که اگر روحانیت مبازره نمی‌کرد و شکنجه و تبعید نمی‌شد پیروزی حاصل نمی‌شد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه گاهی با تذکری کوچک شاید مسیر انسانی عوض شود، اظهار داشت: متاسفانه برخی روحانیون برای اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی می‌‌کنند و دشمن نیز از این بی‌اعتنایی استفاده می‌‌کند و امروز می‌‌بینیم که بی‌حجابی و منکرات به این صورت در جامعه گسترش یافته است.

حسینی‌بوشهری افزود: کار ائمه جماعات فقط برگزاری نماز جماعت نیست و باید در تمام صحنه‌ها حاضر باشد و هرجا منکری را دیدند فریاد کرده و از ارزش‌های اسلام و انقلاب پاسداری کنند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) نسبت به افرادی که پیرامونش بودند حساس بود و کسانی را که دلسوز مسلمین بودند و به برادران دینی خودشان خدمت می‌‌کردند به همراهی برمی‌گزید، ادامه داد: اخلاق خوش پیامبر (ص) آنچنان زبانزد دوست و دشمن بود که همه او را به چشم پدری مهربان می‌‌دیدند، پیامبر(ص) از نظر حیا در سطح بالایی بود، در مجلس ایشان حرمت کسی هتک نمی‌شد، چهره ایشان دائماً لبخند داشت و همیشه فروتن بودند.

امام جمعه موقت قم گفت: حضرت محمد(ص) نسبت به سه مسئله درباره مردم پرهیز می‌‌کرد، هرگز کسی را سرزنش نمی‌کرد، بی‌دلیل عیب کسی را نمی‌گرفت و دنبال لغزش‌های مردم نبود و سخنی مطرح می‌‌کرد که به دنبال آن امید ثواب از خدا داشت.

حسینی‌بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: روحانیت با تمام مشکلاتی که داشت سیره پیامبر اسلام (ص) را تبلیغ کردند و مردم شیفته سیره اهل بیت شدند و با تقدیم شهدای زیادی انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی افزود: کسی رهبری این انقلاب را بر عهده گرفت که به راستی به خدا ایمان داشت و هدفی را که انتخاب کرده بود تغییرناپذیر بود و به مردم ایمان داشت.

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه امروز دنیا و دشمنان ما را دقیقاً رصد می‌‌کنند تصریح کرد: حضور مردم در عرصه راهپیمایی 22 بهمن و حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر دشمنان را مایوس خواهد کرد و قم باید در این زمینه الگو باشد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول