اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهین شهر:

بسترهای امر به معروف را بسازیم تا زمینه‎ منکرات خشک شود/ امر به معروف ارجح از نهی از منکر است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهین شهر گفت: ما باید طبق مبانی اسلامی بسترهای امر به معروف را بسازیم تا زمینه‎های منکرات خشک شود و بر انجام امر به معروفات تأکید بیشتری داریم.

بسترهای امر به معروف را بسازیم تا زمینه‎ منکرات خشک شود/ امر به معروف ارجح از نهی از منکر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی تمنایی ظهر امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شاهین‎شهر که با حضور امام جمعه این شهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد همچنین با حضور جمعی از خبرنگاران با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از ستادهای فعال در استان اصفهان و در کل کشور است و اظهار داشت: امسال و در سال‎های گذشته ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شاهین‎شهر بیشترین میزبان فعالیت و عملکردهای موثری را در کل کشور داشته است.
وی افزود: این مرکز بالاترین فعالیت‎های فرهنگی را در استان اصفهان به ویژه در مناسبت‌های مختلف ‌همچون ایام دهه اول محرم داشته است، که بازتاب‎های آن در سطح شهر به خوبی قابل مشاهده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شاهین شهر در ادامه صحبت‎های خود با اشاره به اینکه در ابتدای امر مقرر شده بود جلسه خبرنگاران و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در روزهای آغازین محرم برگزار شود، بیان داشت: اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‎های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر امر مهمی است که باید رسانه‎های مختلف و متنوع استان به این امر دقت نظر داشته باشند، تا فعالیت‎های این مرکز با مشارکت مردم گسترده‎تر شود، به همین منظور این جلسه امروز و در دهه دوم برگزار شد تا در حاشیه قرار نگیرد.

*اقامه نماز جماعت، قدرتمندترین ابزار جلوگیری از فحشا است
‌پس از مقدمه چینی‎های تمنایی از معرفی ستاد امر به معروف و نهی از منکر امام جمعه شاهین‎شهر به ایراد سخنرانی پرداخت و امر به معروفات را در فعالیت‎های ستاد امر به معروف و نهی از منکر را برجسته دانست و اظهار داشت: محرم بستر مناسبی برای نهی از منکرات است، زیرا برگزاری هیأت عزاداری و اقامه نماز جماعت و همچنین مشارکت مردم در اجتماعات مناسبتی عظیم‎تر است و همچنین نماز و انجام واجبات و عزاداری‎ها به عنوان بزرگ‌ترین موانع جلوگیری از فحشا محسوب می‎شوند .
حجت الاسلام مرتضی ملکیان افزود: ستاد احیا بی‎توجه به نهی از منکر نبوده و به طور مداوم این امر را تقویت می‎کند، همچنین برنامه‎های ستاد برای نهی از منکر نیز سازماندهی شده است و با مشارکت ارگان‎هایی همچون نیروی انتظامی و دستگاه‎های قضایی پیگیری می‎شود.
وی با ذکر مثال‎هایی از فعالیت‎های ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: اگر نیروی انتظامی شاهین‎شهر در طول یک روز 20 نفر را به دلیل ارتکاب جرایم دستگیر کند به طور حتم به 300 نفر تذکر لسانی داده است و دلیل اصلی این است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر عمده فعالیت‎های خود را بر امر به معروف متمرکز کرده است.
امام جمعه شاهین شهر ادامه داد: شاهین ‎شهر امروز با سال‌های اخیر خود بسیار متفاوت است به طوری که به جرات می‎توان مسیر صعودی و رو به توسعه‎ای را دنبال می‎کند و در اینجا باید از مردم فهیم و با شعور این شهر تشکر و قدردانی کرد.
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری عزاداری‎ها و حضور با شکوه مردم این شهر در اجتماعات، برنامه‎های فرهنگی و عزاداری‎های سید و سالار شهیدان در ایام محرم گریزی زد و گفت: شاهین شهر 85 هیئت عزاداری دارد که در  روزهای آغازین محرم فعالیت‎های خود را آغاز کرده‎اند و این فعالیت‎ها همچنان در برخی از این هیئت و مساجد ادامه دارد و تا پایان ماه محرم و صفر نیز دنبال می‌شود.
ملکیان با تأکید به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری مسئولان اجرای،  قضایی، فرهنگی و آموزشی شهر همکاری دارد و با برنامه‎ریزهای صحیح و حساب شده جلو می‎رود، به  عمده فعالیت‎های این ستاد اشاره کرد و اظهار داشت: شاهین‎شهر در آخرین مراسم اعتکافی که در این شهر برگزار شد 1400معتکف داشت، و در حال حاضر نیز فعالیت‎های مذهبی این شهر همچنان روبه پیشرفت است به طوری که اداره‎جات و کارخانجات این شهر هر روزه بیش از 60 نماز جماعت را برگزار می‎کنند.
 
*رسانه‎ها باید نقاط مثبت و قابل تحسین مردم شاهین شهر را برجسته‎تر نشان دهند
وی در ادامه از خبرنگاران و صاحبان رسانه خواست تا با برجسته نشان دادن نقاط مثبت و قابل تحسین مردم این شهر و فعالیت‎های فرهنگی و مذهبی آنها ناهنجاری‎هایی که در هر نقطه‎ای از کشور ممکن است رخ بدهد را بزرگ نکنند و به نوعی مدافع حقوق مردم باشند.
امام جمعه شاهین شهر این ستاد را ستاد احیاگر امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهین‎شهر در جلساتی که هر ماه برگزار می‎کند، مصوباتی دارد که باید طی ماه آینده اجرا شود و اگر این امر محقق نشود به طور حتم جلسه آینده این ستاد به بررسی علل عدم اجرای مصوبات می‌پردازد.
وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهین‎شهر دارای مشاورین مجربی است که به منظور هدایت ناهنجاران جامعه تربیت شده‎اند و تاکنون صدها هزار نفر از مشاوره این افراد بهره برده‎اند.
ملکیان در ادامه بیانات خود فعالیت‎های این ستاد را ایجابی معرفی کرد و گفت: فعالیت‎های این ستاد بر فعالیت‎های ایجابی متمرکز است و از عملکردهای سلبی دوری می‎کند، به عنوان مثال برگزاری مسابقه در مراکز مشاوره این ستاد، فعالیت‎های آموزشی و توجیهی، اقامه نماز جماعت در پارک‎ها، میادین و ایام خاص به ویژه عاشورا نمونه فعالیت‎های ایجابی این ستاد است.
وی در ادامه از همکاری‎های ستاد با آموزش و پرورش گفت و افزود: ما به طور مدام با آموزش و پرورش این شهر در تماس هستیم و با آن سازمان همکاری‎های تنگاتنگی داریم به عنوان مثال توزیع 4 هزار بسته فرهنگی در هفته ولایت و امامت در مدارس ابتدایی شهر از نمونه‎های این همکاری‎ها است.
امام جمعه شاهین شهر مدخل و جایگاه آغازین تربیت و امر به معروف و نهی از منکر را مهدهای کودک دانست و تصریح کرد: این ستاد کارشناسانی را به مهدهای کودک و دبستان‎های شهر اعزام می‎کند تا از آموزش‎های ناصحیح به کودکان جلوگیری شود.
 وی در پایان با تأکید بر اینکه ما باید طبق مبانی اسلامی بسترهای امر به معروف را بسازیم تا زمینه‎های منکرات خشک شود،  سخنان خود را خاتمه داد و گفت: جلسات فرهنگی، همایش پاسخ به سوالات مذهبی و اعتقادی، برجسته‎سازی مناسبات ملی همچون 9 دی، ایام فاطمیه و غیره بسترهای مناسبی برای امر به معروفات و نهی از منکرات است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول