اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

بزرگترین منکر جامعه منکرات سیاسی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بزرگترین منکر در جامعه منکرات سیاسی است

بزرگترین منکر جامعه منکرات سیاسی است

محمدرضا نقدی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کسی که در مقابل نظام و ولایت می‌ایستد و با دشمنان اسلام و کفار دوستی می‌کند بزرگترین منکر را مرتکب شده است.

نقدی با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: این فریضه الهی در جامعه ما مظلوم واقع شده به طوری که عموم مردم امر به معروف و نهی از منکر را تنها در بحث حجاب خلاصه می‌کنند در حالی که این فریضه پایه و ام تمام فرایض است به گونه‌ای که تمام واجبات به واسطه آن احیا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با برشمردن منکرات فرهنگی ابراز داشت: التجاجات فکری و عقیدتی، حضور در محافل باطل و تبعیت از گروه‌های انحرافی چون وهابیت و بهائیت و برخی دیگر از انحرافات دینی و اعتقادی بارزترین منکرات حوزه فرهنگی است که می‌تواند ضربه سهمگینی به پیکره نظام اسلامی وارد کند.

این مسئول منکرات اقتصادی را نظیر ربا رشوه و اختلاس بسیار مهلک‌تر از منکرات اخلاقی و بدحجابی و بی‌حجابی برشمرد و افزود: نباید دامنه منکرات و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در بحث حجاب بدانیم چرا که منکراتی بالاتر از منکرات اخلاقی نیز وجود دارد.

وی ضرورت اولویت‌بندی و تشخیص اولی را در این بحث جدی توصیف کرد و ابراز داشت: بزرگترین بی‌مبالاتی‌ها و بی‌توجهی در حوزه دین و زندگی اجتماعی ناشی از مال حرام است که گاه ریشه اعتقادات و باورهای دینی را می‌سوزاند.

نقدی ادامه داد: اگر همه به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب کفایی قیام کنند سلامت جامعه و حیات بشری حفظ می‌شود چرا که انتظار از جامعه زنده آن است که در برابر هر گناه از خود واکنش نشان دهد.

این مسئول با تشبیه این موضوع به ورود میکروب و آلودگی به بدن و مقابله سیستم دفاعی بدن با آن ابراز داشت: در برابر گناه نیز اگر تک تک افراد جامعه واکنشی از خود نشان ندهند به یقین میکروب و گناه جامعه را از پای درآورده و سلامت آن را به خطر می‌اندازد.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در کنار دستگاه‌های انتظامی و قضایی، حراستی و حفاظتی باید افراد جامعه نیز با قهر، خشم و تندخویی با پدیده‌های منکر برخورد کنند که البته تذکر لسانی نیز در این امر ضرورت جدی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان اظهار داشت: غیر از افراد معاند و لجوج عمده کسانی که مرتکب خطا و منکر می‌شوند اغلب افراد با فطرت پاک و بی‌آلایش هستند که گاه با یک تذکر و توصیه دست از خطا و گناه برمی‌دارند و از این امر اجتناب می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول