اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری:

روزه‌خواری از بزرگ‌ترین منکرات دین اسلام است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: روزه‌خواری و بی‎توجهی به این فریضه الهی از بزرگ‌ترین منکرات دین اسلام است.

روزه‌خواری از بزرگ‌ترین منکرات دین اسلام است

حجت‌الاسلام البرز رئیسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: ماه مبارک رمضان دارای ارزش و جایگاه والایی در دین اسلام است چرا که خداوند در این ماه قرآن کریم را نازل کرد.

وی با اشاره به آیه 82 سوره مبارکه بقره، افزود: خداوند در این آیه از ماه مبارک رمضان یاد کرده و مومنان را به روزه‌داری سفارش کرده تا شاید از این طریق از پرهیزگاران و بندگان مخلص خدا شوند.

رئیسی، سفارش به روزه‌داری را از معروفات بزرگ دین اسلام برشمرد و گفت: روزه عمل انسان‌ساز و بزرگی در دین اسلام است که برهمین اساس باید افراد را نسبت به انجام این عمل سفارش کرد و آنها را از روزه‌خواری و حرمت‌شکنی بازداشت.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر همین اساس اگر افرادی دارای عذر شرعی هستند و یا به هر دلیل نمی‌توانند روزه بگیرند، باید به گونه‌ای عمل کنند که حرمت این ماه حفظ و شعائر اسلامی رعایت شود.

رئیسی، روزه‌خواری را از بزرگ‌ترین منکرات دین اسلام دانست و گفت: روزه‌خواری و بی‎توجهی به این فریضه الهی یکی از بزرگ‌ترین منکرات دین اسلام است که هم مردم و هم مسئولان باید در این راستا مواظب باشند و به دیگران تذکر دهند.

وی به نقش رسانه‌ها و مطبوعات در گرامیداشت ماه رمضان و اعمال و عبادات ویژه این ماه اشاره کرد و افزود: مطبوعات و رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی و با تبلیغ خوبی‌ها و فضایل ویژه ماه مبارک رمضان می‌توانند در راستای حفظ حرمت این ماه بزرگ و بهره‌گیری بیش از پیش از آن گام مهمی بردارند.

رئیسی به استقرار تیم‌های تذکر لسانی در اماکن مختلف استان در ماه مباک رمضان خبر داد و گفت: تیم‌های تذکر لسانی در ماه مبارک رمضان به منظور حفظ و حراست از ارزش‌ها و شعائر اسلامی در امکان عمومی مستقر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که تذکر لسانی در احیای امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است که مردم مومن استان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری بر ضرورت برپایی محافل باشکوه قرائت قرآن در مساجد استان تاکید کرد و افزود: در همین راستا برنامه ویژه جزءخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان هر روز دو ساعت قبل از نماز مغرب و عشا در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول