اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های قزوین

اختتامیه طرح ضیافت‌ اندیشه دانشگاه‌های آزاد قزوین برگزار شد

خبرگزاری فارس: اختتامیه طرح ضیافت اندیشه دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین با حضور نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین برگزار شد.

اختتامیه طرح ضیافت‌ اندیشه دانشگاه‌های آزاد قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اختتامیه طرح ضیافت اندیشه دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین شامگاه پنج‌شنبه در مسجد  امام رضا‌ (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین و امام جمعه موقت قزوین، مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام حسین حیدری نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین، حجت‌الاسلام علی صفی‌خانی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، جمعی از اساتید حوزه علمیه قم و نیز تعدادی از معاونان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حضور داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در مورد فضایل ماه مبارک رمضان و همچنین شب قدر به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام حسین حیدری نیز در ادامه این مراسم به فضائل ماه مبارک رمضان و همچنین قرآن‌شناسی پرداخت و گزارشی در مورد طرح ضیافت دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین که امسال برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می‌شد به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و همچنین دانشجویان حاضر در این طرح ارائه کرد.

در ادامه این مراسم مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و همچنین سوره مبارکه مؤمنون تأکید کرد: در سوره مؤمنون فضایل انسان مؤمن را بیان کرده است که همه انسان‌ها به‌ویژه قشر دانشجو باید به آن توجه بیشتری داشته باشند و آن را در زندگی خود جاری سازند.

در ابتدای این مراسم محفل انس با قرآن توسط قاری ممتاز شهر قزوین جواد قلی‌پور برگزار شد و بعد از آن مراسم، تواشیح‌خوانی با اجرای زیبا و دلنشین گروه تواشیح معراج شهر قزوین به اجرا در‌آمد.

در خاتمه این مراسم به قید قرعه چهار نفر از دانشجویان پسر و یک نفر از دانشجویان دختر عازم سفر بیت‌الله‌الحرام شدند.

همچنین 26 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین به قید قرعه راهی سفر مشهد مقدس شدند.

طرح ضیافت اندیشه دانشگاه‌های آزاد استان قزوین در هفته آخر ماه مبارک شعبان آغاز شده و تا تاریخ پنجم مردادماه سال جاری ادامه  داشته است.

در این طرح عظیم 140 نفر دانشجو از دانشگاه‌های آزاد اسلامی قزوین، تاکستان، بویین‌زهرا  و شال شرکت داشته‌اند که در مرحله اولیه آن و در موقع ثبت‌نام 350 نفر ثبت‌نام کرده که از این تعداد فقط 140 نفر به خاطر نداشتن ترم تابستان توانستند در این طرح شرکت کنند.

طرح ضیافت اندیشه دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین در سه بخش آموزشی با گرایشات قرآن، اخلاق و انقلاب اسلامی، بخش فرهنگی با گرایشات کرسی‌های آزاد اندیشی، نقد فیلم، کارگاه وبلاگ‌نویسی، کارگاه فضای مجازی، بازدید از گلزار شهدای شهر قزوین، حلقه‌های معرفت و پاتوق‌های فرهنگی و بخش برنامه‌های فوق برنامه از جمله تنیس روی‌ میز، برگزاری مسابقات طناب‌کشی و دارت برگزار شد.

متولی اصلی برگزاری این طرح در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در این دانشگاه است که حوزه معاونت فرهنگی و سایر نهادهای فرهنگی و حوزه معاونت دانشجویی این دانشگاه نیز نهاد نمایندگی‌ ولی‌فقیه را در برگزاری هرچه بهتر این طرح عظیم یاری رسانده‌اند.

در این طرح برای دانشجویان برنامه‌های محفل انس با قرآن، کارگاه وبلاگ‌نویسی، کارگاه فضای مجازی، کارگاه ازدواج موفق، کلاس‌های احکام، کرسی‌های آزاداندیشی، حلقه‌های معرفت و کلاس‌هایی برای برطرف ‌کردن شبهات (پاتوق فرهنگی) با حضور اساتید مجرب تدارک دیده شده بود.

دانشجویانی که در این طرح شرکت کرده‌اند اگر امتیاز قبولی را کسب کرده باشند، می‌توانند از امتیاز گذراندن چهار واحد درسی (عمومی) نیز برخوردار شوند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول