اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حجت‌الاسلام فاضل‌لنکرانی

طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز شد

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاحیه نخستین طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل‌لنکرانی برگزار شد.

طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه علوم پزشکی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل‌لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

در این همایش پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط فراهانی از قاریان استانی و پخش سرود جمهوری اسلامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه هدف اصلی تشکیل طرح ضیافت اندیشه توحید، تربیت و آگاهی دانشجویان است تصریح کرد: در این هدایت بیش از مسائل آموزشی به موضوعات هدایت و معنویتی ارزش داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 200 برنامه فرهنگی در قالب طرح ضیافت دانشجویی پیش‌بینی شده است خاطر نشان کرد: این طرح در دانشگاه علوم پزشکی به صورت شبانه‌روزی و همراه با همایش و برنامه‌های جانبی با حضور 150 دانشجوی این دانشگاه برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل‌لنکرانی به ایراد سخنرانی پرداخت و با تاکید بر اینکه عرفان‌های دروغین در حال ترویج معنویت‌های کاذب در جامعه هستند خاطر نشان کرد: مراکزی در سازمان جاسوسی آمریکا در حال فعالیت و ایجاد متونی هستند که به نسل جوان امروز ما بگویند عرفان ما صحیح است و اسلام درست نمی‌گوید.

وی با اشاره به اینکه ضروری‌ترین موضوعی که برای دانشجویان و جوانان اهمیت دارد ارتباط آنان با قرآن است تصریح کرد: دانشجویان کشور باید در هر زمینه و رشته‌ای که تحصیل می‌کنند با قرآن مأنوس باشند.

ارتقای سطح معنوی و معرفتی دانشجویان از اهداف برگزاری طرح ضیافت دانشجویی است و برگزاری محفل انس با قرآن، همایش اسلام‌ستیزی و نقد بازی‌های رایانه‌ای، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، محفل شبی با شهدا، بررسی جریانات سیاسی روز، نقد سینمای ایران، نقد سینمای هالیوود، بررسی شبکه‌های ماهواره‌ای و شب شعر از جمله برنامه‌های فرهنگی این طرح خواهد بود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول