اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان خبر داد

ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در ضیافت اندیشه دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان گفت: یکی از کارکردهای حلقه‌های مذهبی در طرح ضیافت اندیشه قرآنی ایجاد فضای گفت‌وگو و کرسی‌های آزاداندیشی است.

ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در ضیافت اندیشه دانشگاه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشجویی در تالار حکمت دانشگاه گیلان خداوند را مظهر ستار بودن خواند.

وی، با بیان اینکه ایجاد فضای گفت‌وگو و تفکر هدف اصلی طرح ضیافت اندیشه است، تصریح کرد: انسان به واسطه گناهان و شهوت، ظرفیت کمتری را در درک این ماه نسبت به انسان کامل دارد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، ابراز کرد: گفتن لفظ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم به واسطه رحمت الهی به انسان کرامت و آبرو می‌بخشد.

وی تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی و تشکیل حلقه‌های معرفتی در دانشگاه‌ها را امری ضروری دانست.

مهدوی، با تصریح براینکه خداوند رحمت خود را بر عده‌ای خاص مهیا نمی‌کند بلکه خود انسان به واسطه اعمال خود، قابلیت دریافت الطاف الهی را پیدا می‌کند، گفت: خداوند در شب قدر، گناهان را بخشیده و معرفت‌افزایی ظرفیت انسان را برای عظمت خداوند افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در شب‌های قدر نباید تنها به دنبال برطرف کردن نقص و بخشش الهی باشیم، تصریح کرد: در این ماه مبارک باید ظرفیت خود را برای درک رحمت آماده کنیم و شب قدر یک فرصت با ارزش است.

این مسئول کیفیت کار در اجرای طرح ضیافت اندیشه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: تمام انسان‌ها باید از فرصت ماه رمضان استفاده کرده و با تفکر و تأمل بیشتر، ظرفیت خود را برای درک رحمت، برکت و مغفرت خداوند آماده کنند.

وی یکی از کارکردهای حلقه‌های مذهبی در طرح ضیافت اندیشه را ایجاد فضای گفت‌وگو ذکر کرد و یادآور شد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، برنامه‌های فرهنگی و حلقه‌های معرفتی از جمله برنامه‌های کیفی این دوره است.

رئیس دانشگاه گیلان نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه دانشگاه گیلان از ابتدای آغاز طرح ضیافت اندیشه یکی از چند دانشگاهی بود که میزبان آن در کشور شد، اظهار کرد: تمام مسئولان دانشگاه در تلاش هستند که امکانات قابل قبولی را برای دانشجویان فراهم کنند.

عبدالله حاتم‌زاده با اشاره به اینکه دانشجویان در این طرح در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند، خاطرنشان کرد: همدلی و همیاری بین دانشجویان از اهداف اصلی طرح دانشجویی ضیافت اندیشه است.

وی، دانشجویان را یکی از ارکان اصلی طرح ضیافت اندیشه بیان کرد و گفت: حضور پرشور جوانان در بهتر برگزاری آن نقش موثری داشته است.

رئیس دانشگاه گیلان، اضافه کرد: امسال در قالب طرح ضیافت اندیشه آموزه‌های دینی در زمینه‌های اسلامی بین دانشجویان نیز تقویت می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه در طرح ضیافت اندیشه سال جاری 500 نفر ثبت نام کرده‌اند، اذعان کرد: از این تعداد، 300 نفر برای شرکت در آن انتخاب شده‌اند که به مدت 16 روز مهمان این طرح است.

به گزارش فارس، طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشجویی به مدت 15 روز در بخش‌های کرسی‌های آزاد اندیشی، محفل انس با قرآن، نقد و بررسی فیلم، دعا و مناجات، گفت‌و‌گو، ورزش و... در دانشگاه گیلان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول