اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خبر داد

شرکت 11500 استاد دانشگاه در طرح ضیافت اندیشه

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: 11 هزار و 500 استاد دانشگاه در طرح ضیافت اندیشه شرکت کرده‎اند.

شرکت 11500 استاد دانشگاه در طرح ضیافت اندیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام میرمجید قریشی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ضیافت اندیشه ویژه اساتید در دانشگاه جامع گلستان اظهار داشت: در جایی روایت شده که اگر بخواهد انسان به آسمان دست پیدا کند مردمی از سرزمین پارس خواهند بود و سید خراسانی و سید حسنی که در روایت‎ها آمده است از ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه در روایات از دو ملت و کشور در زمان ظهور اسم آورده شده که پرچم حق در دستشان قرار می‎گیرد ابراز داشت:  این دو کشور یکی ایران و دومی یمن است و در حال حاضر نخستین قیام دینی بعد از پیامبر اسلام در این کشور رخ داده و با قیام امام بعد از 14 قرن توسط این مردم دین اسلام احیا شد.

قریشی با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب ایران دارای چنین جایگاهی نبوده یادآور شد: ایران اسلامی و رهبری آن به عنوان پیشوای رهبری دیگر کشورها قرار گرفته است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری مجمع بیداری اسلامی در تهران خاطر نشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری مجمع را ترک کردند زنانی از لیبی، تونس، بحرین، انگلیس و امریکا گریه می‎کردند و روسری خود را به جایگاه می‎کشیدند و توتیای چشم خود می‎کردند در حالی که بین آنها 200 نفر خبرنگار، هیئت علمی دانشگاه و چندین نماینده مجلس در کشورهای دیگر حضور داشتند.

وی افزود: این زنان مسلمان در دیگر کشورها ولایت فقیه ایران را رهبر خود می‎دانند و این یعنی جهان در انتظار اتفاق بزرگی است.

قریشی با بیان اینکه طرح ضیافت اندیشه یک فرصت معنوی بسیاری خوب برای شناخت جایگاه دانشگاه‎ است یادآور شد: در طرح ضیافت اندیشه 11 هزار و 500 نفر از اساتید شرکت کرده‎اند در حالی که ما سال گذشته 6 هزار نفر از اساتید را داشتیم و همچنین 2 هزار و 300 نفر از اساتید در مشهد مقدس با هزینه خودشان ساکن شده‎اند و از معنویات این دوره‎ها استفاده می‎کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول