اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

طرح ضیافت اندیشه در کاشان آغاز شد

خبرگزاری فارس: افتتاحیه سومین دوره طرح ضیافت اندیشه دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان کاشان همزمان با سراسر کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد.

طرح ضیافت اندیشه در کاشان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، شنبه‌شب در مراسم افتتاحیه این طرح در دانشگاه کاشان اظهار داشت: استقبال از سومین طرح ضیافت اندیشه دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان کاشان به گونه‌ای بود که بسیاری از دانشجویان موفق به ثبت‌نام و حضور در این طرح نشدند.

حجت‌الاسلام عباس خادمیان، ظرفیت پذیرش دانشجویان در طرح ضیافت اندیشه را 800 تا 900 نفر اعلام کرد و گفت: بیش از یک‌هزار و 700 نفر دانشجو برای ثبت‌نام به سایت مراجعه کردند که از این تعداد تنها یک‌هزار و 200 نفر دختر و پسر پذیرش شدند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه طرح ضیافت اندیشه طرحی است که فقط در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، یکی از ویژگی‌های این طرح را برگزاری مستقل آن در شهرستان کاشان که خارج از مرکز استان محسوب می‌شود ذکر کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان اضافه کرد: ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی شهرستان کاشان مهم‌ترین عامل اجرای طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه کاشان است.

وی برنامه‌های این طرح را شامل موضوعات اخلاقی، قرآنی، تاریخی، سیاسی و اجتماعی اعلام کرد و ابراز داشت: انتظار می‌رود برگزاری طرح ضیافت اندیشه تأثیر بسزایی در بین دانشجویان و ارتقای ابعاد هدف‌گذاری شده در میان آنها داشته باشد.

خادمیان، امتیازات آموزشی، فرهنگی و تربیتی را مهم‌ترین دلیل منحصر به فرد بودن این طرح دانست و افزود: فراگیری طرح در ایام ماه مبارک رمضان، اجرای برنامه‌های قرآنی، شب‌‌زنده‌داری، اعزام‌های عمره دانشجویی و همچنین سفرهای عتبات عالیات برخی از ویژگی‌های فرهنگی این طرح به شمار می‌رود.

وی افزود: ضیافت اندیشه دانشجویی مخلوط و قرین به ذکر قرآن و مناجات سحرگاهان و همچنین مملو از نجوای جوانان دانشجوی شرکت‌کننده در این طرح است و حال و هوا و عطر دل‌انگیزی را به شب‌های تابستان در ماه مبارک رمضان می‌بخشد.

به گفته این مسئول، طرح ضیافت اندیشه در تابش فرهنگی، تبدیل به موج‌آفرینی فرهنگی برای مقابله با تهاجمات در فضای موج‌های مسموم  رسانه‌ای، ماهواره‌ای و فضای سایبری و مجازی دشمن است که جوانان میهن اسلامی را هدف قرار داده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان یادآور شد: در کنار موج‌های مسموم دشمن، موج ضیافت اندیشه توفیق الهی است که خداوند نصیب دانشجویان کرده تا از برنامه‌های آموزشی ضیافت اندیشه با رویکرد فرهنگی آن بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه کاشان نیز حضور دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان کاشان در طرح ضیافت اندیشه را عنایت خداوند برای رشد و تعالی همزمان علم و ایمان جوانان دانشجو دانست و گفت: علم بدون اخلاق، ایمان و تعهد، علمی است که امروز در کشورهای دیگر جهان موجب شده تا در سکوت مدعیان حقوق بشر دست آنان به جنایت و قتل و عام مردم بی‌دفاع و مسلمان میانمار آغشته شود.

عباس کتابی خاطرنشان کرد: ما در جمهوری اسلامی نیاز به فارغ‌التحصیلان و دانشجویانی چون مصطفی چمران‌ها که همزمان به بالاترین درجه دانش، اخلاق و تعهد رسیده‌اند، داریم.

وی متذکر شد: افتخار ما سربازان و دانشجویان متعهد به عنوان افسران جنگ نرم، مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمن است. 

این مسئول اذعان داشت: انتظار می‌رود دانشجویان شرکت‌کننده در سومین طرح ضیافت اندیشه برای رسیدن به مدارج عالی متعالی بیشترین بهره‌برداری را از این فرصت پیش آمده داشته باشند تا به عنوان فرماندهان مسلح به سلاح علم، تعهد و اخلاص در خدمت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول