اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل:

ضیافت اندیشه بستر تزکیه جوانان است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل گفت: برگزاری طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه‌ها با حضور اساتید و دانشجویان بستر تهذیب و تزکیه جوانان و پشتوانه‌های انقلاب را فراهم آورده است.

ضیافت اندیشه بستر تزکیه جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کاظم معاضدی عصر امروز در مراسم آغازین این طرح در اردبیل، اظهار داشت: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل با محوریت دانشگاه محقق در اجرای این طرح پیشقدم شده و سعی می‌کنند در ماه بهار قرآن زمینه و بستر تربیت انسانی، اسلامی را به شکل شایسته و آبرومند فراهم آورند.

وی هدف اصلی از برگزاری ضیافت اندیشه را حضور جوانان در یک محفل معنوی برای افزایش بار ارزشی در تبیین اعتقادات و باورهای دینی در سطح جامعه توصیف کرد و افزود: تقویت باورهای دینی و اعتقادی و همچنین رونق گرفتن فضای تأمل و تدبر در کلام الهی به طرح ضیافت روح و قداستی بخشیده است که جوانان ما مشتاقانه حاضر هستند بهترین فرصت و ایام خود را در این محافل سپری کنند.

معاضدی تقارن رمضان و تعطیلات تابستانی را بهترین فرصت برای حضور جوانان در طرح‌ها و برنامه‌های خودسازی و حرکت‌های خدامحورانه توصیف کرد و ادامه داد: دانشجویانی که در این طرح شرکت می‌کنند به عنوان چهار واحد درسی اختیاری برای آنها محسوب شده و در کنار بهره‌گیری از فضایل و فواید معنوی از این اقدام نیز بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این طرح را برای همراهی دانشجویان و اساتید در ضیافت الهی تدارک دیده است تا این قشر از این فضا بی‌نصیب نشوند.

وی با اعلام این‌که این طرح تا 24 مردادماه ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: فضای تدارک دیده شده برای دانشجویان پسر دانشگاه محقق اردبیلی و برای دختران نیز دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است و شرکت‌کنندگان در سه روز پایانی معتکف می‌باشند.

به گزارش فارس، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل با اعلام این‌که طرح ضیافت اندیشه دانشجویان و اساتید طرح گسترده فرهنگی، سیاسی، معنوی و مذهبی است، بیان کرد:‌ در این طرح فقط به دنبال گوشه‌نشینی یا انجام برخی فرایض دینی نیستیم بلکه سعی داریم با برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی، جلسات پرسش و پاسخ، محافل تخصصی در حوزه‌های متعدد بار علمی دانشجویان را نیز ارتقا دهیم.

معاضدی به افزایش 50 درصدی ثبت‌نام دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر اشاره کرد و گفت: 60 درصد از شرکت‌کنندگان در این طرح دانشجویان دختر و مابقی پسر هستند که نشانگر افزایش 1.5 برابری دانشجویان دختر در طرح ضیافت اندیشه است.

وی تشکیل 60 کلاس هم‌اندیشی با حضور 20 استاد در طرح ضیافت اندیشه را خاطر نشان کرد و افزود: در این برنامه اصول اخلاقی، سیاسی، ‌معنوی و آشنایی با منابع اسلامی پیش‌بینی شده است که دانشجویان می‌توانند با میل و علاقه در این کلاس‌ها و دوره‌ها شرکت کنند.

معاضدی در پایان تصریح کرد: مشاوره‌های روانشناسی، خانوادگی، کسب مهارت‌های زندگی، سخنرانی‌های متعدد، اردوهای تفریحی، کرسی‌های آزاداندیشی،‌ جلسات پرسش و پاسخ،‌ مراسم شب‌های قدر و شب زنده‌داری در این ایام را از برنامه‌های تدارک دیده شده در قالب طرح ضیافت اعلام کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول