اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

فریضه امر به معروف در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر بویین زهرا گفت: فریضه بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر امروز باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

فریضه امر به معروف در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، نخستین جلسه ستاد احیای امر به معروف شهرستان بویین زهرا در سال 91 با حضور اعضا و دبیران این ستاد عصر امروز در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد‌همایون زرینه در این جلسه با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: قرآن کریم به عنوان بهترین و ارزشمند‌ترین راهنما و مشاور برای تک‌تک انسان‌ها سفارش کرده است که انسان‌ها تا زمانی که در قید حیات هستند باید با تقوا و دوری از گناهان زمینه را برای تقرب‌جویی به خداوند متعال فراهم کرده و سبب عزت و سربلندی دین مبین اسلام شوند.

امام جمعه شهر بویین زهرا افزود: مسلمانان امروز در جهان وظیفه دارند تا با بهره‌گیری از ابزار و شیوه‌های نوین عرصه را برای اشاعه فرهنگ و سیره قرآنی مهیا کرده و موجب بیداری ملت‌ها شوند.

وی با بیان اینکه امروز نظام اسلامی با قدرت در حال حرکت به سوی قله‌های دانایی و افتخار است، عنوان کرد: وظیفه آحاد ملت و به‌ویژه جوانان و نوجوانان پاک و مؤمن کشور این است که با استمرار‌بخشی به این حرکت زمینه‌ای ارزشمند و قوی را برای توسعه دینی آماده کرده و از حواشی و مسائل دیگر نیز خود‌داری کنند.

امام جمعه شهر بویین زهرا با اشاره به اینکه طبق موازین و آموزه‌های متعالی و بلند اسلامی در جوامع اسلامی هر‌کس به نوبه خود وظیفه پاسداری از ارزش‌ها و اصول دینی را بر‌ عهده داشته و باید همواره بر آن تأکید ورزد، بیان کرد: دشمنان و معاندان امروز به دنبال این هدف هستند که با ایجاد شبهات و مسائل حاشیه‌ای مانع از توجه ملت و به‌ویژه جوانان به عرصه‌های معنوی شده و از این طریق نیز به برنامه‌ها و نقشه‌های شوم خود دست‌ یابند.

زرینه یکی از عوامل مهم پیشرفت و اقتدار اسلامی در حکومت‌های اسلام محور را اتحاد و بصیرت همه‌جانبه مردم در برابر آسیب‌ها و ضربات مهلک ضد فرهنگی دشمنان دانست و افزود: قدرت معنوی مسلمانان در هر زمان نابود‌کننده اندیشه‌های ضد اسلامی بوده و می‌تواند از تسلط بیگانگان بر ارزش‌ها و آداب اسلامی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه ادارات و ارگان‌های دولتی هر یک به‌نوبه خود موظف به اجرای فریضه مهم و پرکاربرد امر به معروف و نهی از منکرات و زشتی‌ها هستند، بیان کرد: امیدواریم که با تلاش و دغدغه بیشتر مسئولان در این زمینه عرصه برای تحقق اهداف و برنامه‌های انقلاب اسلامی فراهم شده و دشمنان نیز شکست بخورند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول