اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی:

مظلومیت امر به معروف، مترادف کردن آن با مسئله اخلاقی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین دلیل کاهش باور اجتماعی به صداقت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مترادف کردن این فریضه الهی با مسئله اخلاقی عنوان کرد و گفت: این مسئله موجب مظلومیت امر به معروف و نهی از منکر شده است.

مظلومیت امر به معروف، مترادف کردن آن با مسئله اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدرضا نقدی چهارشنبه‌شب در جلسه ستاد احیای استان کردستان در سنندج اظهار داشت: افکار انحرافی از بدترین منکرات در جامعه اسلامی به شمار می‌آیند که قبح برخی از آنها برای مردم روشن نیست و این افکار از قبیل، وهابیت، بهائیت، فرقه‌های خود ساخته و عرفان‌های کاذب از جمله منکرات فرهنگی هستند که خیلی خطرناک‌تر از منکرات اجتماعی هستند.

وی افزود: افراد فتنه‌گر نماد بارز منکر فرهنگی هستند که اقدامات آنان مسیر را برای ترویج منکرات و شکستن قبح برخی از اعمال منکر هموار می‌کرد.

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین، قبح برخی از منکرات برای مردم روشن نیست و به باور قبح بودن برخی از آن نرسیده‌اند که باید با فرهنگ‌سازی در قالب برگزاری همایش، سخنرانی، تهیه فیلم و صحبت چهره به چهره با مردم این منکرات را به آنان شناساند.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: افرادی در محلات با برگزاری جلساتی با موضوعات انحرافی و یا توزیع عکس‌های مبتذل و در قالب‌های مختلف دیگری بانی ترویج منکرات هستند که باید به هر طریق ممکن مانع از استمرار فعالیت آنان شد و مسیر درست را برای این افراد ترسیم کرد.

وی استفاده مروجان و افراد صاحب نفوذ برای رسیدن به اهداف در این زمینه را موثر دانست و تاکید کرد: در مواقعی برای اصلاح فرد و یا افرادی که در محلات منجر به ترویج منکرات می‌شوند، اجتماع گروهی از شخصیت‌های موثر به منظور ارشاد آنان الزامی است.

سردار نقدی یادآور شد: در صورتی که این مسئله موجب بازگشت برخی از مروجان منکرات به سمت ارزش‌های اسلامی شود، مردم این عمل را استمرار می‌بخشند و در این صورت اهداف ستاد احیا و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر به ثمر می‌نشیند و نیازی به برخوردهای قهری و دخالت مسئولان نخواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر احصای منکرات در محله، شهر، شهرستان و استان‌ تاکید کرد و اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از گسترش آنها، و سوق دادن مردم به سمت معروفات را ضروری خواند و گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه الهی باید به یک فرهنگ و باور در وجود مردم تبدیل شود.

وی همچنین تسلط بر فضاهای گردشگری با فضاسازی معنوی و ممانعت از آلوده شدن آنها را زمینه‌ای برای جلوگیری از ترویج منکرات خواند و همکاری دستگاه‌های فرهنگی، استانداری و فرمانداری‌ها را لازمه تحقق این برنامه دانست.

به گفته سردار نقدی، 95 درصد از افرادی که خواسته و یا ناخواسته مروج منکرات می‌شوند با ارشاد و راهنمایی هدایت می‌شوند اما باید برای هدایت برخی از عاملان ترویج منکرات برخوردهای قهری نیاز باشد که این ابزار هم در قالب نیروی انتظامی وجود دارد و می‌توان از آن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت مردمی و ایجابی در جلوگیری از منکرات و ترویج معروفات از اولویت‌ها و برنامه‌های اصولی شوراهای امر به معروف است که این مهم برنامه‌ریزی شده، ابلاغ و افراد موثری نیز برای تحقق آن آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

سردار نقدی دلیل کاهش باور اجتماعی به صداقت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مترادف کردن این فریضه الهی با مسئله اخلاقی عنوان کرد و گفت: این مسئله سبب مظلومیت امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: قهرآمیز تلقی کردن امر به معروف و نهی از منکر و نگرش همگان به سمت بدحجابی و مفاسد اجتماعی با نام بردن از این فریضه الهی از دیگر مظلومیت‌های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی در پایان گفت: نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تبدیل آن به یک باور اعتقادی مردم در گرو استفاده مسئولان و دستگاه‌های مرتبط از خود مردم است و باید به این سمت حرکت کنیم تا اهداف مدنظر ستاد احیا و شوراهای این فریضه واجب تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/ر10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول