اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

امر به معروف پدافندی استراتژیک در برابر هجمه‌ دشمنان است

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را پدافندی استراتژیک در برابر هجمه‌ فرهنگی استکبار دانست و گفت: فراگیر شدن این مهم در تمامی لایه‌های اجتماع، جوانان را در برابر هجمه‌ فرهنگی دشمنان بیمه می‌کند.

امر به معروف پدافندی استراتژیک در برابر هجمه‌ دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسن رضانیا پیش از ظهر امروز در دومین جلسه تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر در دفتر فرمانداری شهرستان، با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین محور دین و مسئله مهمی است، اظهار داشت: جریان‌سازی امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز گسترش رستگاری و ارتقای ضریب رشد کمال فکری و معنوی در وجودیت فرد و جامعه می‌شود.

وی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را پدافندی استراتژیک در برابر هجمه‌های فرهنگی استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: تزریق و فراگیر شدن این مهم در تمامی لایه‌های اجتماع، اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان را در برابر هجمه‌های وسیع نرم فرهنگی دشمنان بیمه خواهد کرد.

فرماندار تویسرکان تذکر لسانی را مهم‌ترین مرحله در احیای امر به معروف و نهی از منکر خواند و ابراز داشت: عامل بودن مسئولان در جامعه در انجام به هنگام امور محوله در حوزه مسئولیتی، امری مهم در ترویج فرهنگ تذکرپذیری و اشاعه معروف‌ها است چراکه فعلی که از سوی ما به صورت عملی، نظیر وقت‌شناسی صورت می‌گیرد مردم نیز از آن الگوبرداری می‌کنند.

وی بهره‌وری بهینه و درست از ابزارهای نوین ارتباطی را راهی روشمند و راهبر در دستیابی به اهداف تذکر لسانی دانست و تصریح کرد: تنظیم و چینش برنامه‌های این فریضه الهی باید کارشناسانه در چارچوب آموزه‌های دین مبین اسلام و با حضور متخصصان امر در هر حوزه تدوین شود.

رضانیا با اشاره به اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده کرد، تصریح کرد: تحقق امر به معروف و نهی از منکر در بسترهای متفاوت اجتماع مصداق عملی ولایتمداری ما تلقی می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان تویسرکان نیز از اجرای مانور تذکر لسانی در نیمه ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: مانور تذکر لسانی، به صورت پایلوت در سال جاری در شهرهای تویسرکان، بهار و کبودراهنگ همزمان با سراسر کشور در سطوح مختلف جامعه عملیاتی خواهد شد.

عسگر مجیدی از تشکیل کمیته‌های 14‌گانه در شهرستان خبر داد و ابراز داشت: کمیته‌های اصناف و بازرگانی، دانش‌آموزان و فرهنگیان، هیئت‌های مذهبی، مساجد، بانوان، دانشجویی، بسیج، نویسندگان و هنرمندان، نخبگان، ورزش و جوانان، تبلیغات اجرایی، قضایی و انضباطی، نظارت و ارزیابی و دوایر دولتی با تعامل و هم‌اندیشی اقدامات لازم در راستای نهادینه شدن این مهم را برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کنند.

وی زمینه‌سازی فرهنگی را لازمه موفق بودن این طرح دانست و بیان داشت: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه از طریق رسانه‌های دیداری، شنیداری و مطبوعات مؤثرترین شیوه در پیشرفت و گسترش معروف‌ها و کاهش منکرات است.

فرمانده سپاه شهرستان تویسرکان شناسایی و جذب نیروهای کارآمد و آموزش‌دهی را از دیگر برنامه‌های همایش تذکر لسانی دانست و تأکید کرد: پس از شناسایی و جذب افراد واجد شرایط توسط کمیته‌های 14گانه کارگاه‌های آموزشی تخصصی مباحث معروف و منکر با حضور استادان کاردان و متبحر برگزار‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نهایی 50 نفر از توانمندترین نیروهای آموزش‌دیده به عنوان مسئول و سرگروه برای اعضای پنج یا 10 نفره یک تیم انتخاب خواهند شد، اظهار داشت: سرگروه‌ها با گذراندن کلاس‌های آموزشی و توجیهی ویژه، اعضای گروه را توجیه می‌کنند.

مجیدی در پایان سخنانش تأکید کرد: آموزش افراد سازماندهی شده در قالب یک گروه 140 نفره ماهانه آگاهی‌های لازم را فرا می‌گیرند. 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول