اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مردمی و پیشگیری حفاظت اجتماعی کشور خبر داد

افزایش 30 هزار مامور ارشاد امر به معروف تا پایان سال 91

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی کشور گفت: تا پایان سال 91 تعداد مروجان امر به معروف و نهی از منکر به صد هزار نفر می رسد.

افزایش 30 هزار مامور ارشاد امر به معروف تا پایان سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حجت‌الاسلام سید احمد برزگر ظهر امروز در همایش حفاظت اجتماعی و پیشگیری منطقه ثامن در مهدیه مشهد اظهار کرد: در حال حاضر در کشور حدود 70هزار مامور اجرایی داریم که تا پایان سال 91 این تعداد به 100 هزار نفر می‌رسد.

وی یادآور شد: ما دو تکلیف داریم: نخست تکلیف شخصی و سپس تکلیف اجتماعی که در تکلیف اجتماعی حتماً باید از مقام رهبری جامعه اطاعت و فرمان‌برداری کنیم.

سید احمد برزگر ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری در مورد امر به معروف و نهی از منکر این‌گونه است که ما باید فقط با زبان و به صورت دسته‌جمعی امر به معروف کنیم و باید در این راستا فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع مروجین امر به معروف تشریح کرد: باید بسیار مراقب باشیم تا کرامت افراد را حفظ کنیم و همچنین مراقب باشیم تا به گونه‌ای ارشاد کنیم تا تاثیر گذار باشد.

وی افزود:امر به معروف و نهی از منکر در تمامی موارد کاربرد دارد و ما باید با برنامه ریزی و شناخت هر منطقه سبب برطرف شدن مشکلات و پیشگیری جرایم شدیم.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه رفیع در جامعه اسلامی دارد که به آن توجه کرد و کثرت آیات و روایاتی که درباره امر به معروف و نهی از منکر آمده است نشانگر عظمت این امر است.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مبنای اصلی پیشگیری از وقوع جرم است.

وی ادامه داد: تمام خوبی‌ها و جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همانند نم آب در مقابل دریا است.

برزگر با اشاره به حدیث امام رضا(ع) در ارتباط با امر به معروف تاکید کرد: ما نمی‌توانیم در جامعه بی‌تفاوت و شاهد پرپر شدن جوانان جامعه خویش باشیم.

دبیر ستاد حفاظت اجتماعی و پیشگیری کشور یادآور شد: راه ما راه انبیا و اولیاست و ما مفتخریم که اسم ما در طوماری قرار دارد که در راس آن نام مبارک حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) قرار دارد.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های نخست انقلاب و با حرکت های مدیریت نشده ظلم بزرگی به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر شد و تا حد زیادی جایگاه این فریضه را در جامعه پایین آورد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول