اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

امر به معروف و نهی از منکر قابل تخفیف نیست / ناجا در برخورد با فساد از موضع قدرت وارد شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: تخفیف و سبک شمردن امر به معروف و نهی از منکر به خاطر عدم اجرای صحیح آن درست نیست.

امر به معروف و نهی از منکر قابل تخفیف نیست / ناجا در برخورد با فساد از موضع قدرت وارد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه با حضور مسئولان ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر و فرمانده انتظامی برگزار شد اظهار کرد: در مورد فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دو کار نظری و اجرایی باید انجام شود که در بخش نظری با توجه به آیات و روایات زیادی که پیرامون این دو واجب الهی وارد شده، مسئله مخاطب‌شناسی بسیار مهم است.

وی افزود: درست است که این دو فریضه الهی به عنوان تکلیف بر عهده مکلفین گذاشته شده اما مخاطب همه آیات و روایات یک عنوان واحد نیست بلکه مخاطبان متفاوت هستند و بر این اساس شناخت مخاطب بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه قم به روایتی از امام صادق(ع) در مورد شرایط و الزامات امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: تخفیف و سبک شمردن این دو فریضه به وسیله عدم اجرای صحیح آن درست نیست.

رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه مخاطبان خطاب‌های الهی متفاوت هستند اظهار کرد: در بحث تذکر لسانی از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند چیزی خواسته شده که با رعایت آن، زمینه درگیری به وجود نمی‌آید چون در این مسئله از آمر به معروف جز یک جمله کوتاه، انتظار دیگری نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: تذکر به منکر باید به گونه‌ای باشد که مبتنی بر ارتکاب منکر دیگری نباشد.

وی همچنین به تشریح الزامات امر به معروف و نهی از منکر حکومتی پرداخت و افزود: کسانی که در حیطه امر به معروف حکومتی قرار می‌گیرند باید قدرت جسمی، علمی و روحی داشته باشند. در امر به معروف حکومتی، مسئله احتمال تاثیرگذاری - که در تذکر لسانی مورد تاکید است - مطرح نیست، چرا که نیروهای حکومتی باید در برخی موارد ورود پیدا کنند تا تاثیر داشته باشند.

امام جمعه قم با ذکر مثالی در این زمینه تصریح کرد: نیروی انتظامی در مسئله برخورد با باندهای مخوف و فساد کوچک‌ترین تاملی نمی‌کند، بنابراین باید از موضع قدرت در این عرصه ورود پیدا کند.

حجت‌لاسلام سعیدی خطاب به فرمانده و کادر انتظامی استان گفت: نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری‌، مراجع عظام تقلید و مردم دست شما را در برخورد با منکرات باز گذاشته‌اند و شما باید از این جایگاهی که دارید بهترین استفاده را ببرید.

وی ضمن تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی گفت: به برکت حضور شما و اعمال قانون، تباهی زیادی از بین رفته و امیدواریم در مسیری که نظام جمهوری اسلامی به شما ماموریت داده از همدیگر سبقت بگیرید تا اندوخته‌ای برای خود در دنیا و آخرت فراهم کنید.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول