اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

نگذاریم جامعه با فریضه امر به معروف نامأنوس شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر گفت: نباید اجازه دهیم جامعه ما بیشتر از این با فریضه امر به معروف و نهی از منکر نامأنوس شود.

نگذاریم جامعه با فریضه امر به معروف نامأنوس شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس‌ساداتی ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کوثر اظهار داشت: در جامعه امروزی اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر مهمترین ظرفیتی است که باید عملیاتی شود و نباید اجازه دهیم جامعه ما بیشتر از این با این امر نامانوس شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از زور برای جلوگیری از منکر و در برپایی واجب کارساز نخواهد بود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید در فضایی بسیار آرام ، قابل قبول و ملموس اجرایی شود و زمینه پذیرش آن در افراد به وجود آید.

این مسئول با اشاره به سخن گهربار حضرت علی (ع) درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: مولای متقیان در مقایسه امر به معروف و نهی از منکر با جهاد در راه خدا بیان داشتند: "همه اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره‌ای در برابر دریاست و امر به معروف و نهی از منکر نه عجل کسی را نزدیک می‌سازد و نه روزی او را کم می‌کند".

فرماندار کوثر با بیان اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین نیاز جامعه امروز ماست، تصریح کرد: توجه به این فریضه مهم از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحرافات اجتماعی کاسته و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

رئیس‌ساداتی با تاکید بر تاثیر همگانی شدن تذکر لسانی در کاهش آسیب‌های اجتماع، ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر از نظر عقل و شرع مقدس از مهم‌ترین واجب‌ها و بر اساس شریعت حیات بخش اسلام و از برترین عبادت‌هاست.

وی اظهار داشت: در حالی که دشمنان اسلام از هر فرصتی برای مقابله با گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر باید پررنگ‌تر باشد.

فرماندار کوثر ادامه داد: جوانانی که در احیای تذکر لسانی فعالیت می‌کنند باید از شرایط این امر خطیر مطلع باشند چراکه تاثیرگذاری این فریضه در جامعه بسیار زیاد است.

این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: بهترین ویژگی امت اسلامی توجه به امر به معروف و نهی از منکر است و نهادینه کردن ارزش این فریضه مهم اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول