اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری:

امر به عفاف و حجاب از مهم‌ترین معروفات دینی است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری گفت: امر به عفاف و حجاب از مهم‌ترین معروفات دینی است که مردم مسلمان کشور باید خود را نسبت به آن مسئول بدانند.

امر به عفاف و حجاب از مهم‌ترین معروفات دینی است

حجت‌الاسلام البرز رئیسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: عفاف و حجاب ارزش و اهمیت والایی در شرع مقدس اسلام دارد و بر همین اساس در آیات و روایات قرآنی توصیه و سفارش بسیاری به آن شده است.

وی به جایگاه حجاب و پوشش مناسب در نزد ایرانیان قبل از گرویدن به دین اسلام اشاره کرد و افزود: قبل از ورود اسلام به ایران و دوره‌های پیش از آن ایرانیان از پوشش و حجاب مناسبی برخوردار بودند و پایبندی به این موضوع برای آنها یک ارزش محسوب می‌شد.

رئیسی با بیان اینکه حجاب نوعی امنیت و مصونیت برای فرد ایجاد می‌کند، تصریح کرد: حجاب محدودیت نیست بلکه برعکس مصونیت است و باعث می‌شود افراد باحجاب در راحتی و آسایش باشند و فعالیت‌های اجتماعی خود را بهتر و آسوده‌تر انجام دهند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عفاف و حجاب از چنان اهمیتی در جامعه اسلامی برخوردار است که شورای عالی انقلاب فرهنگی 21 تیرماه را روز عفاف و حجاب نامگذاری کرده است.

رئیسی امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه برشمرد و گفت: امر به عفاف و حجاب از مهم‌ترین معروفات دینی است که مردم مسلمان کشور باید خود را نسبت به آن مسئول بدانند.

وی افزود: ارائه الگوهای پوشش مناسب برای زنان و مردان، برگزاری نمایشگاه‌ها و تجلیل از افراد باحجاب و آراسته به عفاف اسلامی از دیگر راهکارهای ترویج این فرهنگ است.

رئیسی به برنامه‌های این ستاد در راستای تعمیق و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در همین راستا یک گروه ارزیابی و نظارت بر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، شرکت‌ها، کارخانجات، اصناف و هیئت‌ها تشکیل شده تا علاوه ‌بر نظارت، راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را اشاعه دهد و در نهایت دستگاه‌های برتر در این حوزه شناسایی و تشویق شوند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری به وضعیت حجاب در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت عمومی عفاف و حجاب در این استان مناسب است اما با وضعیت مطلوب و ایده‌آل خود فاصله دارد.

رئیسی بر ضرورت توجه خانواده‌ها به پوشش فرزندان خود تاکید کرد و افزود: خانواده‌ها باید بیش از پیش نسبت به این موضوع حساس باشند و با نظارت درست بر رفتار و پوشش فرزندان خود آنها را برای یک زندگی اجتماعی سالم آماده کنند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول