اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان:

امر به معروف و صالحین عناصر قدرت برابر جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه قائم آل‌محمد (عج) استان سمنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر و نظام صالحین دو عنصر قوی برابر جنگ نرم دشمنان است.

امر به معروف و صالحین عناصر قدرت برابر جنگ نرم دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی استادحسینی ظهر امروز در گردهمایی مسئولان صالحین و هیئت‏‌های امر به معروف بسیج شاهرود اظهار داشت: باید برای استقبال از ماه مبارک رمضان قلبی پاک داشته باشیم تا در پایان این ماه مبارک تقوا پیشه باشیم و بدانیم که روزه‏‌داری باعث ایجاد تقوا در ما می‏‌شود و باید تمام اعضا و جوارح ما روزه باشند تا تقوای حقیقی حاصل شود.

وی با بیان اینکه دشمنان به این نتیجه رسیده‏‌اند که با قدرت نظامی نمی‏‌توانند با ما مقابله کنند، افزود: دشمن از ابتدای انقلاب به دسیسه‏‌چینی علیه انقلاب اسلامی مشغول بوده و راه تهاجم نظامی را در پیش گرفت و بعد از جنگ هشت ساله فهمید که از راه نظامی نمی‏‌توان خللی در این کشور ایجاد کند و بعد از آن در فتنه‏‌های مختلف و به خصوص فتنه 88 شکست خورد.

استاد حسینی به حضور قریب به 800 طلبه و روحانی در شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: باید این نیروی بالقوه را پای کار آورد و از وجود این ظرفیت در انجام ماموریت‏‌های بسیج در مقابل جنگ نرم دشمن استفاده کرد، چراکه رسالت بسیج و روحانیت حفظ اسلام است.

وی گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید چهره به چهره عمل کرد و سعی کرد دلها را به دست آورد، سپس ارشاد و راهنمایی کرد.

استادحسینی با اشاره به غفلت برخی از بانوان از احکام اسلامی خاطرنشان کرد: بانوان و زنان جامعه ما معاند اسلام نیستند، بلکه برخی غافل هستند و به احکام اسلامی آشنایی ندارند که باید با لحن خوب و برنامه‏‌های ویژه آنها را آگاه کرد.

فرمانده سپاه قائم آل‌محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه فرمانده پایگاه در یک محل فرمانده سپاه آن محل است، افزود: باید فرماندهان پایگاه‏‌ها مانند یک سپاه در محله عمل کنند و درهای پایگاه را برای حضور همه باز گذاشته و تلاش کنند با آموزش افراد و شناسایی نیروهای فرهنگی در ترویج معروفات در محله تلاش کنند و مدیریت محله را در دست داشته باشند.

وی به عناصر امر به معروف و نظام صالحین اشاره کرد و افزود: این دو، عناصر قدرت بسیج در جنگ نرم دشمنان بوده و در این مقابله بسیار موثر هستند و باید پایگاه به پایگاه این دو عنصر تقویت شوند و با تبیین کارکردهای آن برای محله همه را جذب آن کرد.

استادحسینی با اشاره به تهدیدات غرب و متحدانش به تحریم و فشار علیه ایران افزود: این مواضع بازی سیاسی و عملیات روانی است، چراکه آنها خوب می‏‌دانند ما روی پای خود ایستاده و از حق خود عقب نخواهیم نشست مگر اینکه آنها تابع حق و حقیقت شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه یک محله آباد، نمونه و سالم داشته باشیم باید دو عنصر امر به معروف و صالحین را تقویت کنیم.

یک استاد حوزه و دانشگاه قم نیز اظهار داشت: شهادت روح زندگی و جهاد را در انسان می‏‌دمد، شهید شجاعت دارد که از تمام متعلقات دنیایی‏‌اش می‏‌گذرد.

حجت‌الاسلام نجف دیانی گفت: شهدا برای جهاد در راه خدا از خانواده و زندگی دل کندند، شهید شجاعت دارد چون به خدا اعتماد کرده است.

وی افزود: شهدا مقام والایی دارند تا حدی که ملائک به آنها غبطه می‏‌خورند و برای هم‏نشین شدن با شهدا از هم سبقت می‌گیرند.

استاد حوزه و دانشگاه قم تصریح کرد: جانبازان هم که قسمتی از بدنشان را تقدیم اسلام کرده‏‌اند و در معرض امتحان الهی قرار گرفتند، ارج و قربی کمتر از شهادت و شهدا ندارند.

دیانی اضافه کرد: شهدا آنقدر این مقام را درک کرده‏‌اند که وقتی خدا به آنها می‏‌گوید حاجتی از من بخواهید، آنها می‌گویند ما را دوباره برگردانید تا باز هم در راه خدا شهید شویم و لذت شهادت را بچشیم.

وی اظهار داشت: شهید تمام نمی‏‌شود، وقتی شهید شد تازه آغاز می‏‌شود، هر روز زنده‏‌تر و هدایت‏گر است، فقط در وجود افراد باید آمادگی باشد.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول