اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیاء امر به معروف سیستان‌وبلوچستان:

آموزش اولویت ستادهای احیاء امر به معروف باشد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان گفت: تذکر لسانی و آموزش، از اولویت‌های فعالیت‌های ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری است.

آموزش اولویت ستادهای احیاء امر به معروف باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان، حبیب لک‌زایی در گردهمایی دبیران ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر  اظهار داشت: در سطح استان ظرفیت‌های خوبی برای نهادینه‌سازی فریضتین وجود دارد و باید با هماهنگی و همکاری با ادارات، از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه برد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون شوراهای امر به معروف ونهی از منکر در اغلب پایگاه‌ها و نواحی سپاه استان راه‌اندازی شده، بر تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر از لحاظ کمی و کیفی تاکید کرد.

لکزایی در ادامه از دبیران ستادهای احیاء استان خواست برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌ها، نهادینه‌سازی فرهنگ تذکر لسانی، برگزاری کلاس‌های اخلاق و.... را همچنان در دستور کار ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند.

* شناخت امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار همه مسئولان باشد

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از امور لازم برای یک جامعه اسلامی است و باید تمامی مسئولین، شناساندن این فریضتین مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

موسی سنچولی در دیدار با مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان افزود: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای همگانی است و نتایجی که از این دو فریضه عاید جامعه بشری خواهر شد بسیار مثبت خواهد شد.

وی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را از عناصر برجسته مکمل ایمان دانست و خاطر نشان کرد: مسلمان واقعی کسی است که به اصول دین اسلام معتقد باشد و برطبق ایمان خود عمل نماید که در این صورت زیر بنا و روبنای دین او محکم خواهد شد ولی عنصر تکمیل کننده ایمان، امر به معروف و نهی از منکر است که در زندگی مسلمان حقیقی جایگاه ویژه ای دارد.

سنچولی بیان داشت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به قدری است که قرآن کریم از امتی که به این دو موضوع اساسی اهمیت می‌دهد به عنوان برترین امت‌ها و امت ممتاز نام برده و چنین امتی را رستگار و سعادتمند برمی شمارد و وجود 300 آیه در قرآن، روایات و احادیث فراوان از ائمه و معصومین، دلیلی محکم بر این ادعاست.

وی در ادامه تاکید کرد: گسترش نظارت همگانی برای اصلاح هر جامعه ای امری ضروریست و وظیفه ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر نیز فراگیر کردن تذکر لسانی است.

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در استان گفت: بهترین اطلاع رسانی در عرصه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در کنار تبلیغات، عمل نمودن به این فریضتین مهم الهی است.

علیرضا بابایی افزود: نهادینه سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه راهی به جزء همگانی کردن و مردمی کردن فعالیت‌های این ستاد ندارد و خود مردم باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: شناساندن فریضتین کاری بسیار مهم است اما برای این منظور باید از ظرفیت برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، ملی و ... استفاده بهینه برد.

وی در ادامه آمادگی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سیستان و بلوچستان در راستای همکاری برنامه‌های

نهادینه‌سازی فریضتین در سطح استان را اعلام کرد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول