اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‏‌الله احدی:

ترک‏‌کنندگان امر به معروف مرید امام عصر(عج) نیستند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: کسانی که از حضور در میدان امر به معروف و نهی از منکر طفره می‌روند، هرگز مرید ولایت و امام عصر(عج) نیستند.

ترک‏‌کنندگان امر به معروف مرید امام عصر(عج) نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، آیت‏‌الله مهدی احدی در یادواره شهدای زن شهرستان شاهرود و شهیده ناهید فاتحی‏‌کرجو، نماد مقاومت و پایداری دختر مسلمان اظهار داشت: در شرایط جامعه کنونی، ما بیش از قبل نیازمند ولایت و توجهات خاص امام عصر(عج) هستیم و لازمه آن، فراهم کردن شرایط ویژه ارتباط و پیروی با آن حضرت است.

وی افزود: هر کس باید بسنجد که در زمان ظهور امام عصر(عج) نسبت به ایشان چه موضعی دارد و این میسّر نمی‌شود مگر با اینکه ببیند الان با نایب بر حقش چگونه است و اگر توانست مطیع ولایت فقیه باشد، می‌تواند مدعی اطاعت از امام عصر(عج) نیز باشد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: سعادت انسان در مسیر ولایت است و مسیری غیر از این، هیچ آخر و عاقبتی ندارد و این همان راهی است که شهیدان رفتند تا فراموش نشود و باقی و جاوید بمانند.

وی با اشاره به نقش پررنگ شهدا در دفاع از ولایت و اسلام اظهار داشت: بهترین الگوها در راه بصیرت و شناخت ولایت، شهدا به ویژه نوجوانان و جوانان شهید هستند.

احدی بیان کرد: امروز آنان که آزادی را فراتر از دین، آبروی خود را مهم‌تر از حفظ دین و ارزش‌ها می‌دانند و از حضور در میدان امر به معروف و نهی از منکر طفره می‌روند، هرگز مرید ولایت و امام عصر(عج) نیستند.

این پژوهشگر و محقق حوزه علمیه، موضوع عفاف و حجاب را بسیار پراهمیت و حساس توصیف کرد و گفت: حفظ حجاب پشتوانه مردم‌سالاری دینی و ادامه راه امام و شهیدان است و با حفظ این امر مهم در خط ولایت امام عصر(عج) حرکت می‌کنیم و امکان ظهور آن حضرت را فراهم می‌سازیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همه ما در این ماه بزرگ نباید غافل از خودسازی شویم و باید با درک اعمال این ماه هر روز بیشتر از دیروز به خداوند متعال نزدیک‏‌تر شویم و موجبات رضایت خدا و امام عصر(عج) را فراهم آوریم.

رحیم چهره‌خند، شاعر اهل بیت نیز که خود از یادگاران دوران خون و شهادت است، در این مراسم بیان کرد: شهدای زن به ویژه شهیده ناهید فاتحی‏‌کرجو، از بزرگ‏‌ترین الگوهای هر دختر و زن مسلمانی هستند و بانوان با درس گرفتن از زندگی و ایثار این شهدای گرانقدر می‌توانند قدم‌های مؤثری بردارند.

وی افزود: در آن زمان که مسئله حجاب کمتر مورد توجه بود و یا حتی گاهی مورد برخورد شدید قرار می‌گرفت، این شهدای زن به ویژه شهیده ناهید فاتحی‏‌کرجو با حفظ حجاب اسلامی خود به جامعه فهماندند که با حفظ این گوهر تا سرحد جان، هیچ‌گاه از خط امام و ولایت خارج نمی‌شوند.

چهره‏‌خند با تأکید به مطالعه زندگی شهیده ناهید فاتحی‏‌کرجو عنوان کرد: این دختر به عنوان الگوی برتر دختران مسلمان و نماد مقاومت و پایداری است، چون در بدترین وضع و تحمل سخت‌ترین شکنجه‌ها حاضر شد جان خود را از دست بدهد ولی به امام امت توهین نکند.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول