اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

مراکز امر به معروف در دانشگاه باید راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جدید فردوس تاسیس و فعال کردن مراکز مشاوره و امر به معروف در شهرستان به ویژه دانشگاه‌ها را الزامی دانست.

مراکز امر به معروف در دانشگاه باید راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی عصر امروز در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد فردوس اظهار کرد: ارتباط دانشجویان و روحانیت در دانشگاه سبب تقویت روحیه آنان و سیراب کردن جوانان می‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان تشنه هستند و به دنبال آب زلالند و اگر آب زلال پیدا نکنند به دنبال لجن می‌روند، تاکید کرد: متولیان تعلیم و تربیت باید آب زلال را برای جوانان فراهم آورند.

ضرورت بیان چگونگی تجزیه جهان اسلام

امام جمعه فردوس اقدام دانشگاه آزاد در دعوت از اساتید و برگزاری گفتمان‌های دینی در شهرستان را شایسته تقدیر دانست و گفت: مشارکت دانشجویان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی می‌تواند کمک زیادی در این زمینه داشته باشد.

بابایی اضافه کرد: شاید بیان چگونگی تجزیه جهان اسلام یکی از مواردی باشد که جوانان را به شناخت بیشتر دین سوق می‌دهد.

وی تاسیس و فعال کردن مراکز مشاوره و امر به معروف در شهرستان به ویژه دانشگاه‌ها را الزامی دانست و یادآور شد: در این مسیر استفاده و دعوت از اساتید و روحانیون خارج از دانشگاه در تقویت این مراکز مفید است.

بابایی اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور، توجه به خوابگاه‌های دانشجویی، برقراری ارتباط صمیمانه با دانشجویان و برنامه‌های فرهنگی را از دیگر موارد مهم در انجام امور فرهنگی دانشگاه خواند.

فردوس کمبود فضای تفریحی دارد

رئیس دانشگاه آزاد واحد فردوس نیز گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در دانشگاه پرداختن به امور فرهنگی دانشجویان است که امام جمعه و فرماندار شهرستان فردوس همواره در رسیدن به این هدف عالی به دانشگاه کمک کرده‌اند.

حمیدرضا گل‌کار افزود: حجاب و نماز به عنوان دو مسئله مهم در پرورش دانشجویان مورد توجه مسئولان قرار دارد و با تلاش معاونین این واحد راهکارهای مناسب و فعالیت‌های لازم به منظور ارتقای در این زمینه برداشته شده است.

وی با اشاره به مشکلات جوانان و توجه آنان به اینترنت و موبایل بیش از حد معمول گفت: یکی از کمبودهای این شهرستان نبود فضای تفریحی و مناسب برای جوانان است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد فردوس تاکید کرد: واحد فردوس با برگزاری گفتمان‌های دینی و اجتماعی با حضور اساتید کشوری و برجسته، برگزاری دو مورد کرسی آزاداندیشی، برگزاری مسابقات علمی و ورزشی و اردوهای تفریحی در سال گذشته گام‌های خوبی در تقویت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان برداشته است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول